adozona.hu
Így változtak az álláskeresési szokások
//adozona.hu/altalanos/professionhu_allas_allashirdetes_allaskeres_4IUI7A
Így változtak az álláskeresési szokások
Az idei év első 8 hónapjában mintegy 6 százalékkal kevesebb álláshirdetést tettek közzé a cégek, mint a tavalyi év azonos időszakában. A jelölt oldali kereslet ezt követte, ugyanis a csökkenő kínálat miatt nőtt a jelentkezések száma: csaknem tizedével több pályázatot adtak le az álláskeresők a meghirdetett pozíciókra, olvasható a Profession.hu közleményében.
A fizikaimunka-lehetőségeknél kevéssé mutatkozik meg a recesszió
Szektorok szerinti bontásban jelentős különbségek figyelhetők meg az álláspiacon. A Profession.hu adatai alapján a fizikai állások esetében kevéssé markáns az álláshirdetésszám csökkenése, mint a szellemi területeknél. A fehérgalléros állások esetében átlagosan 8 százalékos visszaesés tapasztalható, míg a jelentkezések száma 9 százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva. A fizikai munkáknál ezzel szemben mindössze 2 százalékos volt a visszaesés a meghirdetett pozíciók esetében, az építőiparban pedig ez az arány ennél is kisebb, mindössze 1 százalék.
„A múlt és jelen adatai mellett az év ezen időszakában már sokakat foglalkoztatnak a 2026-os kilátások. A Profession.hu közelmúltbeli kutatása alapján a magyar cégek hasonló várakozásokkal fordulnak rá a 2026-os évre, mint ahogyan azt az idei évre vonatkozóan tették tavaly. Idén is 46 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy javuló gazdasági helyzettel számolnak, 30 százalékról 34 százalékra nőtt ugyanakkor azok aránya, akik stagnáló körülményekre rendezkednek be. A toborzási hatékonyságunk egyik alappillére a piaci trendek alapos ismerete. Nem mindegy az sem, hogy melyik szegmensről vagy épp lokációról beszélünk, mindig érdemes a teljes átlag mögé nézni. Ezért hoztuk létre a Job report nevű termékünket, ami segít abban, hogy egy-egy pozíció esetén alaposan megérthessék a kapcsolódó keresleti-kínálati trendeket – ehhez pedig vállalati ügyfeleinknek díjmentes hozzáférést biztosítunk – mondta Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.
Hogyan keresünk munkát?
A munkavállalói oldal különösen aktív volt már tavaly is, ezt erősen katalizálta akkor az inflációs nyomás. Az álláskeresői aktivitás viszont még az előző évi állapotról is tudott nőni: a kékgalléros munkák esetében 8, a fehérgallárosoknál pedig 9 százalékkal.
A munkakeresés módja az elmúlt egy év során eltolódott az állásportálok irányába, miközben más csatornák szerepe visszaesett ebben a tekintetben 2024-es és 2025-ös év harmadik negyedévében készült kutatása rámutatott, hogy az állásportálok használatának gyakorisága 8 százalékponttal emelkedett az aktív álláskeresők körében. Ezzel párhuzamosan a különböző közösségi média oldalakon történő álláskeresés visszaesőben van: az ilyen felületek használatának gyakorisága 6 százalékponttal csökkent az említett csoport körében.
Hozzászólások (0)