adozona.hu
8 ezer forint jóvátételt fizet minden megtévesztett ügyfelének a kártyaterminálos cég
//adozona.hu/altalanos/bankkartyaterminal_Fizetesi_Pont_Kft_megtev_45LAIA
8 ezer forint jóvátételt fizet minden megtévesztett ügyfelének a kártyaterminálos cég
Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés kapcsán súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult és hosszú időre fejtette ki hatását (tartós elköteleződéssel járó pénzügyi szolgáltatást érintett). A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor az is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt (2020-2021-ben) szerződött a vállalkozással és még mindig a cég ügyfele. A jóvátétel összege ugyanis magasabb, mint a jogsértő kampányok költségei alapján kiszabható bírság (17 millió Ft) lenne; emellett közvetlenül az érintetteknek jelent jóvátételt. A GVH döntése így hatékonyabban szolgálja a közérdeket, mintha bírságot szabott volna ki a vállalkozásra.
A cégnek a döntés kézhezvételét követő 30 napon belül teljesítenie kell a jóváírásokat, értesítve ügyfeleit a kompenzációról és annak okáról. A GVH a határidőt követően ellenőrizni fogja a jóvátételi intézkedések megfelelő végrehajtását.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/21/2021.
Hozzászólások (0)