hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Uniós fogyasztóvédelmi stratégia – a fogyasztói jogokat érintő új kihívásokhoz tervezve

  • MTI

Az Európai Bizottság november közepén bemutatott fogyasztóügyi stratégiájának célja a koronavírus-járvány miatt felszínre került, fogyasztói jogokat érintő új kihívások kezelésének javítása, továbbá az, hogy kellő hangsúlyt fektessen a nemzetközi együttműködésre és a következetes fellépésre a fogyasztói jogok és a környezetvédelem terén – közölte Didier Reynders igazságügyi biztos Brüsszelben hétfőn.

Reynders, aki az Európai Parlament plenáris ülésén mutatta be az uniós bizottság fogyasztóügyi stratégiáját, elmondta: a tervezet öt kiemelt területre a zöld és a digitális átállásra, a fogyasztói jogok hatékony érvényesítésére, egyes fogyasztói csoportok sajátos szükségleteire, valamint a nemzetközi együttműködésre összpontosítva vázolja fel a 2020 és 2025 közötti időszakra szóló uniós fogyasztóvédelmi politika jövőképét.

A stratégia egyebek között magában foglal egy új jogalkotási javaslatot, amelynek célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak a fenntarthatóságról, és a hatályos jogszabályok igazodjanak a digitális transzformációhoz. Azzal is foglalkozik, hogy miként lehet javítani a fogyasztóvédelmet és az ellenállóképességet a koronavírus-járvány alatt és azt követően. Ezenkívül a stratégia része egy Kínával közösen kialakítani tervezett termékbiztonsági cselekvési terv is – közölte.

Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselője felszólalásában időszerűnek nevezte az uniós fogyasztóvédelmi szabályok modernizálását annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a jelenlegi kihívásoknak. Rámutatott: noha az új fogyasztóügyi stratégia megpróbál választ adni számos fontos fogyasztóvédelmi kérdésre, a vonatkozó jognak rugalmasnak kell lennie, hogy meghatározó és hatékony tudjon maradni a fogyasztók új területeket érintően felvetődő problémáinak kezelésére.

„A szabályok csak akkor lehetnek hatékonyak, ha lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy jogsértés esetén könnyedén jogorvoslathoz jussanak” – fogalmazott.

A képviselő a belső piac fenntarthatóságával kapcsolatban, a termékek élettartamát illetően kiemelte: a fogyasztók nemcsak az áruk csekély tartóssága, hanem javíthatatlansága miatt is elégedetlenkednek. Meglátása szerint a javítási ágazat támogatása munkahelyeket teremthetne, valamint jelentősen csökkenthetné a hulladéktermelést és a környezetszennyezést. Emellett érezhetően javítaná a fogyasztók vásárlóerejét, és kereskedelmi előnyt jelentene az európai vállalkozások számára – zárta felszólalását Tóth Edina.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink