adozona.hu
Telefonos ügyfélszolgálat: 5 percen belül elérhetőnek kell lenni!
//adozona.hu/altalanos/Telefonos_ugyfelszolgalat_5_percen_belul_el_LMLY5Q
Telefonos ügyfélszolgálat: 5 percen belül elérhetőnek kell lenni!
Az elmúlt hónapokban összesen 340 próbahívással ellenőrizték a fogyasztóvédők a telefonos ügyfélszolgálatok működtetésére köteles szolgáltatókat. A hívások közel negyedénél tapasztaltak kisebb-nagyobb hiányosságot az előírások betartásában – tájékoztat közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Az előírások szerint a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézést a szolgáltató köteles reklám elhangzása nélkül a telefonos ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni. Az ügy érdemi intézését emellett a kapcsolás létrejöttétől számított legfeljebb 5 percen belül meg kell kezdenie, ettől csak nagyon kivételes esetben, például rendkívüli időjárási körülmények miatt térhet el.
A gyors belépéshez nincs szükség az ügyfél azonosítására, így ha a fogyasztónak konkrét panaszügye van, a menüsor végigfuttatása és az almenüpontok kiválasztása nélkül, rögtön az ügyintéző kapcsolása mellett dönthet.
A fogyasztóvédelmi próbahívások közül 193 az elektronikus hírközlési szolgáltatók, míg 147 a közszolgáltatók – energia-, víziközmű- és hulladékgazdálkodási szolgáltatók – által működtetett telefonos ügyfélszolgálatokat célozta – derül ki az ITM közleményéből. A fogyasztók szempontjából talán legfontosabb, úgynvezetett 5 perces szabályt a tavalyi 4 százalékhoz képest idén a hívások 8,5 százalékában sértették meg.
A fogyasztóvédelmi hatóság minden feltárt mulasztás kapcsán a jogsértés megszüntetésére kötelezte a vállalkozásokat. Az idei ellenőrzés nyomán kiszabott pénzbírságok összértéke mintegy 2,5 millió forint volt.
Hozzászólások (0)