hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyások a Telenornál

  • adozona.hu

A személyes ügyintézés mellett már online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás ügyfelek a Telenornál – közölte a Telenor Magyarország Zrt. A szolgáltató sms-t küld az ügyfeleknek a teendőkről.

A társaság közleménye szerint azoknak, akik a Telenor üzleteiben szeretnék intézni az adategyeztetést, javasolják a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot.

Emlékeztettek, a törvényi szabályozás módosulása miatt a feltöltőkártyás ügyfeleknek egyeztetniük kell adataikat a mobilszolgáltatójukkal a visszaélések és a kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása érdekében.

A közlemény szerint az új jogszabály azt is meghatározza, hogy a jövőben egy magánszemély legfeljebb 10, míg egy cég legfeljebb 50 hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezhet. Azoknak az előfizetőknek, akik a limiten felüli darabszámú kártyával rendelkeznek, szintén június 30-áig kell nyilatkozniuk, hogy melyik hívószámokat kívánják megtartani – írták.

A Telenor sms-t küld minden érintett ügyfélnek, hogy kezdjék el az adategyeztetést online, vagy keressék fel az üzleteket. Egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés, mert a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetni az ügyfelek adatait, amelyben az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé К hívja fel a figyelmet a társaság.

Mint azt az Adózóna is hírül adta, a Világgazdaság mai számában megjelent körképben még azt írta, hogy a Telenornál egyelőre csak személyesen van mód az egyeztetésre, bár dolgoznak azon, hogy ez telefonon és online is lehetséges legyen. A lap összeállítása szerint a Vodafone-nál egyelőre személyesen és telefonon, de ígéretük szerint hamarosan online is lehet adatot egyeztetni, a Magyar Telekomnál pedig online és telefonos egyeztetésre is van lehetőség.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a mobilszolgáltatók is adategyeztetés elnevezésű aloldalakat hoztak létre weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Áfaarányosítás

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink