adozona.hu
Hogyan jelentsem be az adóhatóságnak, ha megsérültek a bizonylataim?
//adozona.hu/altalanos/Hogyan_jelentsem_be_az_adohatosagnak_ha_meg_17IWZA
Hogyan jelentsem be az adóhatóságnak, ha megsérültek a bizonylataim?
Van- e olyan tuti módszer, amellyel elfogadja a NAV a megsérült, megsemmisült iratok bejelentését? Olvasói kérdésre Angyal József okleveles adószakértő válaszol.
Irattár beázásának következtében több adóügyi bizonylat meg- és elázott. Az előzetes felmérések alapján a bizonylatok egy része sérült, beazonosításra, adómegállapításra nem vagy csak korlátozottan alkalmas. Kérdésem az lenne, hogy milyen teendőink vannak az említett esettel kapcsolatban? Gondolok itt elsősorban a NAV felé történő bejelentésre, jegyzőkönyv felvételére, az elektronikusan tárolt bizonylatok előállítására, a kísérő dokumentumok szállítóktól történő beszerzésére. Amennyiben ezen tényeket be kell jelenteni a NAV felé, akkor azt milyen formában tehetem meg?
Kérdésével forduljon a NAV ügyfélszolgálatához, mert egy ellenőrzéskor nekik kell elfogadni a felvett jegyzőkönyvet. Nekik kell egy esetleges becslést lefolytatni. Ők fogják eldönteni, mennyire hiteles a beázásra hivatkozás, mert ez egy elég gyakori hivatkozás arra, miért nincsenek meg az iratok.
Hozzászólások (0)