hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

10 jó tanács, hogyan építhet sikeres céget

  • adozona.hu

Egy céget felépíteni, fenntartani, esetleg folyamatosan fejleszteni nagyon nehéz feladat, csak igen keveseknek sikerül. Hazánkban tíz vállalkozásból hat az első néhány évben tönkre megy. Az idősebb cégvezetők a marketinggel, a fiatalok a cégfelépítéssel nem foglalkoznak eleget – véli Mészáros György, a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója.

Az üzleti kapcsolatépítő találkozókon legtöbbször az derül ki, hogy a fiatal vállalkozók számára az értékesítési stratégia kidolgozása nem olyan fontos, mert abban hisznek, hogy egy jó terméket mindenképp el lehet adni. Ezzel szemben idősebb társaik a márkaépítés és a marketingtevékenységek fontosságát nem érzik eléggé.

Sokan feltették már a kérdést, hogy létezik-e biztos recept cégalapítás során a sikerre. A témában jártas Mészáros György, az MVÜK alapítója szerint az üzleti kapcsolatépítő találkozóik alkalmával megfigyelhető, hogy a sikerhez vezető utat is generációs különbségek jellemzik, és jól kivehetők azok a területek, melyekről a fiatal vállalkozók teljesen másképp gondolkodnak, mint idősebb pályatársaik. Az üzleti találkozókon szerzett megfigyeléseikre alapozva meghatároztak tíz területet, melyet érdemes megvizsgálni, ha valaki sikeresen szeretné működtetni a vállalkozását.

  1. A termék: Bármennyi idős is a vállalkozó, arra mindenképpen szüksége van, hogy legyen egy jó terméke. A jó termék meglétének fontosságát mindkét generáció belátja, de az idősebb generáció jellemzően nem elég fogyasztóközpontú, mikor a termék kialakítására kerül sor.
  2. A cégstruktúra átgondolása, cégfelépítés: Az idősebb cégvezetők sokkal jobban átlátják, hogy erre a lépésre szükség van a cég indításakor, azaz nem lehet csak úgy „hipp-hopp” egy termékkel útnak indulni. Sok igen jó startup bukik el azon, hogy nem rendel ötletéhez megfelelő céges kereteket.
  3. A márkaépítés: „A legyél más, mint a többi, emelkedj ki a tömegből!” tanácsot a fiatal vállalkozók teljesen természetesnek veszik, míg idősebb társaik szinte nem is értik.
  4. A marketing: A fiataloknak természetes, hogy termékük kommunikációjára megfelelő marketingstartégiát alakítsanak ki és szívesen áldoznak pénzt arra, hogy egy tudatos koncepció alapján ismertessék meg terméküket. Ezzel szemben az idősebbek sokszor egy fillért sem hajlandók költeni erre, mert felesleges pénzkidobásnak vélik egy több területet összefogó marketing kommunikációs terv kialakítását.
  5. Az értékesítés: Ezen a területen a fiatalabb vállalkozók vannak lemaradva, mert nem veszik figyelembe, hogy nem elég egy terméket a köztudatba bevinni, el is kell tudni adni. Fiatal vállalkozóktól ezerszer hallhattuk már azt a kérdést, hogy „Miért, nem veszik meg a termékünket, ha az jó?” Erre a válaszunk annyi: igenis foglalkozni kell azzal, hogy milyen értékesítési csatornát fognak használni, az mennyibe kerül, milyen átfutása van az értékesítési folyamatnak, illetve ki vagy mi fogja eladni a terméket.
  6. Vezetői ismeretek, vezetői tudás: Ennek szükségességéről az idősebbek többet tudnak, és belátják, hogy sokszor a sikerük is ezen áll vagy bukik. A fiataloknál sokkal erősebb a termékfókuszú gondolkodás, mert azt hiszik, a jó termék egyenlő a sikerrel.
  7. A piackutatás, piacismeret szüksége: Ez az a terület, ahol mindkét generáció sok hibát vét, mert alábecsülik fontosságát. Pedig rendkívül fontos még indulás előtt felmérni a célközönség körében, hogy egyáltalán szüksége van-e a piacnak az általunk előállítani kívánt termékre? Emellett fontos a megcélzott piac beható ismerete, vagyis tudni azt, hogy milyen termékek vannak az adott piacon
  8. Üzleti kapcsolatok értéke: Meglepő módon a fiatalok jobban belátják, hogy az üzleti kapcsolatok hosszú távon mennyire fontosak. Az idősebb generációra jellemző, hogy hajlamos elkényelmesedni, azaz, ha valameddig ment az üzlet tudatos üzleti kapcsolatépítés nélkül, akkor arra később sem fektetnek hangsúlyt. Sőt az is megfigyelhető, hogy sikertelenség esetén sem látják be, hogy a kudarchoz vezető úton mennyit nyomott a latba az, hogy nem rendelkeztek jól működő kapcsolati hálóval. Pedig egyetlen szektor létezik csupán, ahol a termék jobban számít, mint az azt körülvevő szereplőkkel tartott kapcsolat: ez a technológiai szektor. De még egy jól működő techcég felépítéséhez is kellenek a jó üzleti kapcsolatok.
  9. Tudatos információszerzés, nyitottság az újdonságokra: Ezen a területen a fiatalok egyértelműen jobbak, rugalmasabbak, így könnyebben alkalmazkodnak a piac változó igényeihez.
  10. Best practice-ek eltanulása: Az idősebb generáció tagjai sokkal inkább a saját fejük után mennek, ezzel szemben a fiatalok jól tudják, hogy nem kell mindenben a nulláról indulniuk ahhoz, hogy egy céget sikeresen működtessenek. Rendkívül hasznos lehet ugyanis a cégépítés és a cégvezetés minden területén a sikeresebb vállalatvezetőktől tanulni.

Akár fiatalabb, akár idősebb a cégvezető ezen területek átgondolása, mindkét generációnak javasolt ahhoz, hogy jó irányba vihessék üzletüket – zárja megállapításait Mészáros György.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink