14 találat a(z) marketing cimkére

Kávégép és kapszula üzletbe Kérdés

Marketing kérdőív Kérdés

GVH: útmutató az influenszereknek, figyelmeztetés a légitársaságoknak Cikk

2022 novemberében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megújította a tisztességes influenszer marketinget támogató útmutatóját, belevágott a zöld reklámüzenetek világának vizsgálatába és figyelmeztette a légitársaságokat az online jegyeladási gyakorlataik tisztasága miatt – tette közzé honlapján a GVH.

Saját termék mint ajándék marketing célra Kérdés

Egyesület szponzorálás számla Kérdés

Magas a reklám ára, apró a reklámfelület: levonható az áfa vagy sem? – döntött az Európai Unió Bírósága Cikk

Az Európai Unió Bírósága újra rámutatott arra, hogy a NAV adólevonási jog megtagadásával kapcsolatos gyakorlata a közösségi jogba ütközik, az RSM Magyarország elemzésében bemutatja az ügy részleteit.

Kft. tag szolgáltatás nyújtása a kft. részére Kérdés

Alanyi mentes katás külföldi szolgáltatásnyújtása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Alanyi adómentességet választó katás egyéni vállalkozó olaszországi cégeknek folytat tanácsadó tevékenységet (marketing és reklámtanácsadás), és rendelkezik közösségi adószámmal. Hogyan alakul a számlázás, valamint az áfabevallás és -megfizetés, ha az egyik cégnek van közösségi adószáma, viszont a másik cégnek nincs? Jól gondolom, hogy a közösségi adószámmal rendelkező cégnek "Áfa területi hatályon kívül" besorolású számlát kell kiállítani, a számlát szerepeltetni kell a 2065. számú áfabevallásban és a 20A60 összesítő nyilatkozatban, de tényleges áfafizetési kötelezettség nem keletkezik, míg a másik cég esetében alanyi mentes minőségben kell kiállítani a számlát és sem az áfabevallásban, sem az összesítő nyilakozatban nem kell feltüntetni és szintén nem keletkezik áfafizetési kötelezettsége. Válaszát köszönöm!

Időszakos elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértők! Cégünk élelmiszergyártással foglalkozik, nagy- és kiskereskedelmi partnereinknek értékesítünk, akik eljuttatják a fogyasztóhoz a termékeinket. Időről időre akciózunk, melynek keretében egy-egy termékünket akciós áron lehet elérni a boltokban. Az akció ideje alatt olcsóbban értékesítjük a kiválasztott terméket, illetve a kereskedelmi céggel külön megállapodást kötünk az akciós termékkel kapcsolatos reklám-marketing szolgáltatásra. Az akciós időszak végén a partnerünk a reklám-marketing költségeket kiszámlázza felénk, de a teljesítés dátumához jellemzően az akció kezdő napját írják, amivel nem értünk egyet, tekintettel arra, hogy az akciós időszak meghatározott, előre rögzített, tehát úgy gondoljuk az időszakos elszámolás szabályait kellene alkalmazni számlázáskor. A szerződésben viszont a partner rögzíti, hogy felek megállapodása szerint a teljesítés dátuma az akció kezdő napja. Kérdésem: helyesen jár el a kereskedelmi partner és felek megállapodhatnak-e abban, hogy mi legyen a teljesítés dátuma, illetve ha nem, akkor a vázolt ügyletet miként kell számlázni, főleg akkor, ha időszakos elszámolásra vonatkozó szabály alkalmazása nincs kikötve a szerződésben. Válaszukat előre is köszönöm!

Ingyenes gyógyszerminta Kérdés

Tisztelt Szakértő! Amennyiben egy gyógyszergyártó cég ingyenes gyógyszermintát bocsát a kereskedelmi képviselete számára, melynek a csomagolására rákerül, hogy ''minta'', továbbá, hogy kereskedelmi forgalomba nem hozható termék, akkor az ilyen megkülönböztetéssel ellátott gyógyszer marketinganyagnak minősül/minősülhet-e áfaszempontból? A készleten is átminősíthető marketinganyaggá? Majd kiadáskor mint marketinganyag megjelenhet a számlán? Ha marketinganyag lesz, akkor megőrzi a gyógyszerek 5%-os áfakulcsát, vagy ebben az esetben már 27%-os áfakulcsot kell rá alkalmazni? Segítségét előre is köszönöm! Üdvözlettel:: Füzesi Katalin

Reklámadó Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy rendezvényszervezéssel foglalkozó cég a megrendelője megbízásából egy reklámozó cég által például moziban reklámoz bizonyos terméket. A rendezvényszervezőnek a reklámot közzétevő nyilatkozik, hogy nem terheli a reklámmal adófizetési kötelezettség. A rendezvényszervező pedig a továbbszámlázáskor például marketing szolgáltatást tüntet fel, hiszen több mindenből tevődik össze ezen megrendelése, amit a szerződés részletesen tartalmaz. Van-e bármiféle kötelezettsége, (jelentési, adófizetési, bevallási) ezen esetben a rendezvényszervező cégnek? Köszönöm

Vevőnek adott hozzájárulás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik közvetett vevőnkkel megegyeztünk, hogy ha áttér a mi termékeink használatára (az ő késztermékébe a mi félkész termékünket építi be), úgy az ehhez szükséges szerszámköltség egy részét megtérítjük neki. A vevő a szerszámköltséget ki is számlázta részünkre. Kérdésem, hogy ezt miként kellene könyvelni? Marketingköltségként? Válaszát előre is köszönöm!

10 jó tanács, hogyan építhet sikeres céget Cikk

Egy céget felépíteni, fenntartani, esetleg folyamatosan fejleszteni nagyon nehéz feladat, csak igen keveseknek sikerül. Hazánkban tíz vállalkozásból hat az első néhány évben tönkre megy. Az idősebb cégvezetők a marketinggel, a fiatalok a cégfelépítéssel nem foglalkoznak eleget – véli Mészáros György, a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója.

Megállapodás sörtermékek forgalmazására Kérdés

Az előző kérdésemben feltettekkel kapcsolatban az új fejlemény az öt évre szóló megállapodással kapcsolatban az, hogy ügyfelemtől kértek egyéb hirdetési és marketingszolgáltatásra vonatkozó számlát, 2000 ezer forint + áfa összegről. Ezt ügyfelem meg is kapta, de a szerződés szerint amennyiben nem teljesíti a kikötött mennyiségű sör forgalmazását, visszafizetendő arányosan. Ehhez rendelkezésre bocsátott a gyártó sörcsapoló berendezést is. Ebben az esetben a tárgyévben van elszámolási kötelezettség?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Növénybiztosítás díjbekérő, számla?

Nagy Norbert

adószakértő

Autóbérlés 3. országbelinek

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink