Nem volt egyértelmű a DIGI tájékoztatása a díjkorrekcióról, 111 millió forintos bírságot kapott

  • adozona.hu

Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-jétől érvényes előfizetőidíj-emeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), olvasható a GVH honlapján.

A vállalkozás olyan módon alakította ki kereskedelmi gyakorlatát, hogy a várható fogyasztói értelmezést figyelmen kívül hagyta, akik így nem kaphattak objektív képet a díjemelések következményeiről. A nemzeti versenyhatóság a jogsértés miatt 111 millió forintos bírságot szabott ki a cégre és kötelezte az általa vállalt fogyasztói kompenzáció teljesítésére. A cég elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 őszén indított versenyfelügyeleti eljárását a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel (DIGI) szemben. A GVH több jelzést is kapott miszerint a vállalkozás következetlen, ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a fogyasztók felé a 2023. január 1-jétől – az általános szerződési feltételek módosításával bevezetett – előfizetői díjemelés és a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekció kapcsán.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja során nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el, amikor tájékoztatta a fogyasztókat díjemeléseiről.

  • A DIGI 2022 novemberében egyidőben tájékoztatta a fogyasztókat a 2023. január 1-jétől érvényesített előfizetési díj emeléséről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) szintén 2023. január 1-jétől bekerülő – és májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról.
  • A cég kommunikációjából azonban nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egyidőben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.
  • A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.

A vállalkozás az eljárás során együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértést, jogorvoslati jogáról lemondott, valamint tevőleges jóvátételt is vállalt. A fentebbi körülményekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a DIGI-re és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a DIGI előfizetői.

Az ügy hivatali nyilvántartási számai: VJ/25/2023 – olvasható a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Magyar magánszemély külföldön biztosított, de magyar kft. tagja

dr. Radics Zsuzsanna

tb-szakértő, jogász

Óraadás megbízási díj

dr. Radics Zsuzsanna

tb-szakértő, jogász

Gyermek ellátások – csed, gyed

dr. Radics Zsuzsanna

tb-szakértő, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 február
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Együttműködő partnereink