adozona.hu
Nem volt egyértelmű a DIGI tájékoztatása a díjkorrekcióról, 111 millió forintos bírságot kapott
//adozona.hu/altalanos/GVH_DIGI_dijemeles_elofizetes_birsag_S2Q499
Nem volt egyértelmű a DIGI tájékoztatása a díjkorrekcióról, 111 millió forintos bírságot kapott
Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-jétől érvényes előfizetőidíj-emeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), olvasható a GVH honlapján.
A vállalkozás olyan módon alakította ki kereskedelmi gyakorlatát, hogy a várható fogyasztói értelmezést figyelmen kívül hagyta, akik így nem kaphattak objektív képet a díjemelések következményeiről. A nemzeti versenyhatóság a jogsértés miatt 111 millió forintos bírságot szabott ki a cégre és kötelezte az általa vállalt fogyasztói kompenzáció teljesítésére. A cég elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról.
A Gazdasági Versenyhivatal 2023 őszén indított versenyfelügyeleti eljárását a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel (DIGI) szemben. A GVH több jelzést is kapott miszerint a vállalkozás következetlen, ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a fogyasztók felé a 2023. január 1-jétől – az általános szerződési feltételek módosításával bevezetett – előfizetői díjemelés és a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekció kapcsán.
A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja során nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el, amikor tájékoztatta a fogyasztókat díjemeléseiről.
- A DIGI 2022 novemberében egyidőben tájékoztatta a fogyasztókat a 2023. január 1-jétől érvényesített előfizetési díj emeléséről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) szintén 2023. január 1-jétől bekerülő – és májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról.
- A cég kommunikációjából azonban nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egyidőben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.
- A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.
A vállalkozás az eljárás során együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértést, jogorvoslati jogáról lemondott, valamint tevőleges jóvátételt is vállalt. A fentebbi körülményekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a DIGI-re és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a DIGI előfizetői.
Az ügy hivatali nyilvántartási számai: VJ/25/2023 – olvasható a gvh.hu-n.
Hozzászólások (0)