hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ezekért bírságolták meg a takarékszövetkezetet

  • adozona.hu

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában egymillió-kettőszázezer forintra bírságolta az AZÚR Takarék Takarékszövetkezetet. A hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján ez év június végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy az AZÚR Takarék Takarékszövetkezet, az MNB tavaly év végén hozott határozatában előírt kötelezettségét egyrészt határidőre nem teljesítette, másrészt a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény határozattal nem érintett rendelkezését is megsértette. A hitelintézet továbbra is megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009. (VIII. 6.) MNB-rendelet a fedezethiány miatt nem teljesíthető csoportos beszedési megbízások kezelésére valamint a fizetési műveletek haladéktalan jóváírásra vonatkozó előírásait.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényben illetve a pénzforgalom lebonyolításáról szóló rendeletben foglaltaknak való megfelelést 2016. június 30-ig biztosítsa.

A jogsértésekre tekintettel az MNB egymillió-kettőszázezer forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a hitelintézetet. Az intézkedés oka, hogy a hitelintézet az előírt határidőre nem tett eleget kötelezettségének, a jogszabálysértő állapot a hitelintézet számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten, huzamosan fennállt. Szintén az okok között szerepelt, hogy a fizető fél által kezdeményezett, fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás sorbaállítása kezdőnapjáról – mint a szolgáltatás lényeges jellemzőjéről – adott nem pontos tájékoztatás, illetve a fizetési műveletek nem haladéktalan jóváírása a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét, illetve a fizetési műveletek jelentős hányadát érintették.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink