hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Bírságot kell fizetni a hibás, hiányos életbiztosítási szerződések miatt

  • adozona.hu

Az MNB 18 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosító Zrt.-re az életbiztosítási szerződések kezelése során tapasztalt nem megfelelő eljárások és a szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt. Az MNB által végzett ellenőrzés megállapításai szerint ugyanakkor a biztosító alapvetően jogszabályszerűen tevékenykedik.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – vizsgálati programjába illeszkedő – átfogó vizsgálatot végzett az NN Biztosító Zrt.-nél (NN Biztosító), a társaság tevékenységét 2012. március 1-jétől az ellenőrzés lezárásáig áttekintve. Mint az MNB megállapította, a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik.

A jegybanki vizsgálat szerint ugyanakkor az NN Biztosító egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolást illetően nem minden esetben a szerződési feltételekkel, s a tartalékolási szabályokkal összhangban járt el. Az MNB hiányosságokat állapított meg az NN Biztosító leltározásával, valamint egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is.

Az MNB vizsgálata nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – problémákat tárt fel az NN Biztosító egyes életbiztosítási termékei kapcsán a biztosítási szerződéseknek a jogszabályok által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban. A biztosító több esetben jelentős késedelemmel teljesítette a pénzmosás és terrorizmus megakadályozására hivatott adatszolgáltatási kötelezettségét is.

Az NN Biztosító több esetben szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Életbiztosításai esetében a biztosító számos szerződésénél nem volt képes megadni ügyfeleinek a szerződésük létrejöttéhez vagy megszűnéséhez kapcsolódó, illetve a rendszeresen, évente teljesítendő, jogszabályban előírt tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan vagy éppen késedelmesen teljesítette. Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek az életbiztosításokhoz kapcsolódó visszavásárlási jogokról is.

A feltárt jogsértések miatt az MNB 18 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra, és kötelezte arra, hogy mindenkor a jogszabályoknak megfelelően működjön. A jegybank határozatában 2016. március 31-ig adott határidőt a biztosítónak arra, hogy írásban adjon tájékoztatást a jogsértések megszüntetésére vonatkozóan megtett intézkedéseiről.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink