adozona.hu
Aggódnak a fuvarozók, tűréshatárt kérnek a tengelysúlymérő rendszerben
//adozona.hu/altalanos/Aggodnak_a_fuvarozok_tureshatart_kernek_a_t_FR1XOI
Aggódnak a fuvarozók, tűréshatárt kérnek a tengelysúlymérő rendszerben
Finomítani kell a nemzeti tengelysúlymérő rendszerre vonatkozó szabályozáson a fuvarozói érdekképviseletek szerint – írja a Magyar Idők.
A rendszer mostantól a hazai közutak 89 pontján folyamatosan méri a járműveket. A túlsúlyos teherautók és buszok üzemeltetői egyelőre csak figyelmeztetést kapnak, januártól azonban már büntetést kell fizetniük.
Figyelmeztetés fuvarozóknak: először csak levél jön a túlsúlyról, utána bírság
Minden becsületes fuvarozónak érdeke, hogy a hatóságok kiszűrjék az utakról a túlterhelt járművekkel dolgozó vállalkozásokat, azonban a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) megbízható, kiszámítható viselkedése érdekében finomítani kell a szabályozáson – mondta a lap kérdésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára. Somogyi Gábor emlékeztetett, hogy teszteket szerveztek az általuk képviselt vállalkozások, a közlekedési hatóság és a Magyar Közút szakembereinek részvételével a TSM rendszer egyes mérőpontjain, és bebizonyosodott, hogy a folyékony árut szállító kamionok más tengelynyomást produkáltak álló helyzetben a hagyományos fix mérlegen, mint haladás, különösen pedig fékezés, illetve gyorsítás közben a burkolatba épített érzékelőkön.
Az is fontos kérdés, hogy az objektív felelősség alapján automatikusan kiszabott bírságok esetében lesz-e lehetőség bizonyos tűréshatárok érvényesítésére, hiszen nem mindegy, hogy az adott teherautón a rakomány tömege egy kilóval vagy két tonnával haladja meg a megengedett mértéket. Az MKFE főtitkára elmondta: bízik benne, hogy megtalálják a megoldást. Az egyesület szakértői és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jogszabályalkotói között rendszeresen zajlanak egyeztetések annak érdekében, hogy a várhatóan még idén megjelenő miniszteri rendeletben, amely a végrehajtási szabályokat tartalmazza részletesen, megnyugtatóan rendezzék a felmerülő kérdéséket.
A szaktárca szerint a túlsúlyos tehergépkocsik fokozott baleseti kockázatot jelentenek, felgyorsítják a közutak amortizációját, valamint a szabályszegő fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben.
Hozzászólások (0)