hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A magyar online vásárlók zöme készpénzben szeret fizetni

  • MTI

Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső mintegy 3200 webáruház bevonásával készült közös felméréséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.

Tavaly a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban. Az áruk ellenértékének kiegyenlítésekor nagyon magas, több mint 74 százalék az utólagos fizetések aránya, és ezen belül is a készpénzes fizetés dominál mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében. Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes, míg a rendelések 19 százalékát fizetik bankkártyával az átvételkor.

Az online bankkártyás fizetési lehetőség a webáruházak 63 százalékánál elérhető, az ilyen típusú fizetési tranzakciók aránya 2018-ban elérte a 20 százalékot, ami 5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A banki átutalásos fizetések aránya kevesebb, mint 5 százalékot tesz ki.

A felmérés arra is rámutatott, hogy terjednek az online igényelhető hitelek is, a magyar online vásárlók tavaly a rendelések 1,3 százalékánál igényeltek online áruhitelt, legtöbbször mobiltelefon, TV, vagy nagy háztartási gép vásárlásakor. Az idén csaknem 200 hazai webáruház tervezi az áruhiteles fizetés bevezetését.

A felmérés készítői szerint az utánvét és a készpénz online piaci dominanciáján a várhatóan 2020 tavaszán induló azonnali banki fizetési rendszer sem fog drasztikusan változtatni, de hosszú távon mindenképpen felgyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások elterjedését. A megkérdezett e-kereskedők többsége (60 százaléka) nyitott és bizakodó a megoldás piaci lehetőségeit illetően, elsősorban likviditási szempontok miatt. Az utánvétes tranzakciók több mint fele ugyanis a webáruházak logisztikai partnerein megy keresztül, és a kereskedőknek a kézbesítést követően még várniuk kell néhány napot mire a pénzükhöz jutnak. Az azonnali fizetéssel működő megoldások ezzel szemben úgy tudnának a vásárlók számára továbbra is utánvétesek maradni, hogy közben a kereskedők az áru átadásakor, azonnal hozzájuthatnak annak ellenértékéhez.

A GKI Digital és az Árukereső arra is felhívja a figyelmet, hogy a meghatározó külföldi webáruházak – például az Amazon és az Aliexpress – nem adnak lehetőséget az utánvétre, és azok a magyar vásárlók, akik belföldön továbbra is utánvéttel vásárolnak, külföldi rendeléseiknél hajlandóak kártyával fizetni, pusztán azért, mert nincs más választásuk.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Iparterület-vásárlás

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close