hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A Wizz Air szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatósággal

  • MTI

Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air a légiutasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) és a légitársaság szerdán az MTI-vel.

A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutasok jogait érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.

Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, amelyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését – írta a minisztérium.

A tárca kiemelte, a fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.

A kötelezettségvállalások teljesítését azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal – tájékoztatott a minisztérium.

A Wizz Air közleményében hangsúlyozta: a vállalások közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a légitársaság által nyújtott kompenzációval, az informatikai fejlesztésekkel, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást. Az utasok megfelelő tájékoztatása és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokról ügyfeleinek – írták a közleményben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink