adozona.hu
A Wizz Air szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatósággal
//adozona.hu/altalanos/A_Wizz_Air_szerzodest_kotott_a_fogyasztoved_HAOMZ2
A Wizz Air szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatósággal
Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air a légiutasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) és a légitársaság szerdán az MTI-vel.
A  fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági  eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air)  légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti  időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutasok jogait  érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi  törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási  kötelezettség teljesítése kapcsán. 
 
Az eljárás a légitársaság  együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult,  amelyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy  hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés,  járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok  megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak  érvényesülését – írta a minisztérium.
 
A tárca kiemelte, a  fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként  tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan  hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek  hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel,  mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a  tájékoztató kampánnyal. 
 
A kötelezettségvállalások teljesítését  azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és –  szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is –  fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását  észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal – tájékoztatott a  minisztérium.
 
A Wizz Air közleményében hangsúlyozta: a vállalások közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a légitársaság által nyújtott kompenzációval, az informatikai fejlesztésekkel, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást. Az utasok megfelelő tájékoztatása és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokról ügyfeleinek – írták a közleményben.
 Tetszik
 Tetszik
			 
		 
 Bér
			Bér
		 Nyugdíj
			Nyugdíj
		 Osztalék
			Osztalék
		 Ingatlan illeték
			Ingatlan illeték
		 
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							     
							    
Hozzászólások (0)