hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Új feladat holnaptól a Magyar Postának

  • MTI/OTS

A Magyar Posta Zrt.-t jelölte ki a 173/2017-es kormányrendelet az étel- és italautomaták felügyeleti szolgáltatásának ellátására. A Magyar Posta 2017. július elsejétől indítja meg szolgáltatását.

A kormány a Magyar Postát jelölte ki menedékes felügyeleti szolgáltatónak az étel- és italautomaták forgalmának mérésére.

A menedékes felügyeleti szolgáltató feladata, hogy a regisztrált étel- és italautomatákat egy adattovábbításra alkalmas, úgynevezett Automata Felügyeleti Egységgel szerelje fel, azt működtesse (ideértve a szervizelést, karbantartást, felülvizsgálatot), és a rögzített forgalmi adatokat a jogszabály szerint továbbítsa a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (továbbiakban NAV).

Az Automata Felügyeleti Egység egy hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, amelyet az automaták vezérlőpaneljéhez elválaszthatatlanul kapcsolódva kell beépíteni.

Az országszerte működő, mintegy 30-32 ezer automata további üzemeltetésének feltétele az Automata Felügyeleti Egység beszerelése, amire vonatkozóan a tulajdonosnak vagy az üzemeltetőnek szerződést kell kötnie egy engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval.

A Magyar Posta Zrt. országosan a 2000 főnél magasabb lélekszámú településeken fogadja az automataüzemeltetők igényeit.

A felügyeleti rendszer célja, hogy az automaták bevételéről pontos információk érkezzenek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. A NAV ugyanis az információkat összevetheti az adózótól érkező bevallási adatokkal, biztosítva a jogszabályoknak megfelelő működtetést.

A Magyar Posta által felépített felügyeleti szolgáltatás külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy az adatok – a jogszabályban előírt módon – titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el a NAV-hoz. Az üzemeltetők pedig elektronikus felületen keresztül érik el az automatáik által szolgáltatott – elsősorban forgalmi – információkat.

Az étel- és italautomaták üzemeltetőinek – a jogszabály szerint – most az a feladatuk, hogy 2017. július 31-iég megkössék a szerződést. Az ehhez szükséges elfogadó nyilatkozat a felügyeleti szolgáltató elektronikus felületén, egy ügyfélbarát applikáción keresztül érhető el.

A nyilatkozatot kitöltve és cégszerűen aláírva kell az ügyfélszolgálatra kijelölt posták bármelyikén beadni, a szükséges mellékletekkel együtt.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink