hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Üzemanyag-megtakarítás: zöldek és fuvarozók csaptak össze

  • MTI

Az üzemanyag-megtakarítás adó- és járulékmentes kifizethetősége kapcsán a Levegő Munkacsoport "döbbenetes mértékű adócsalásról" beszél, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület álláspontja szerint ezzel a szervezet túllépett a szakmaiság keretein.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az MTI-nek kedden elmondta: a zöld szervezet ezzel nyilvánosan bűncselekménnyel vádolt meg egy szakmacsoportot, amellyel végső soron újabb hazai munkahelyek létesítését és a jelenlegiek megtartását is kockáztatja. 
   
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai álláspontját közleményben jutatta el az MTI-hez a Levegő Munkacsoport állításaival kapcsolatban. (A Levegő Munkacsoport levelét itt olvashatja.)
   
Az MKFE közleményében visszautasítja, hogy a munkavállalók 3,5 százalékát, 130 ezer embert foglalkoztató közúti közlekedési szolgáltatói alágazatnak, amely a magyar GDP 6 százalékát teremti elő, és évente az államháztartás bevételének 6 százalékát (500 milliárd forintot) kitevő adót fizet a költségvetésbe,  "koncepciózus és megalapozatlan támadásokat" kell elviselnie.
   
A közleményben az MKFE különösen megdöbbentőnek nevezi, hogy egy önmagát környezetvédőként feltüntető "civil" szervezet egy a környezetszennyezés csökkentését is célzó rendelkezés ellen kardoskodik, ahelyett, hogy üdvözölne minden olyan intézkedést, amely a hazai vállalkozások versenyképességének megmaradását és a környezet védelmét egyidejűleg segíti elő."
   
A 2004-es európai uniós csatlakozás óta Magyarország fuvarozói jelentősen növelték uniós fuvarpiaci részesedésüket, s a tudományos prognózisok szerint legalább 2030-ig e fejlődés lehetősége továbbra is adott. "Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani" - hívja fel a figyelmet az MKFE.
   
A szervezet emlékeztet arra, hogy a környezetvédelem szintén közel két évtizede kiemelt szerepet kapott a közúti közlekedésben. Az Európai Unió rendkívül szigorú szabályokat követel meg a járművektől, s ezekhez a normákhoz a magyarországi székhelyű nemzetközi fuvarozó vállalkozások már az uniós csatlakozást megelőzően is felkészültek. Sőt, a hazai szabályozás még az európainál is keményebb volt, például a járművek korát is korlátozta. A járműipar folyamatosan a "zöldülés" irányába végez fejlesztést, amelynek eredményeképpen egyre csökken a károsanyag-kibocsájtás - hangsúlyozza az MKFE közleményében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Elmaradt szállásfoglalások számlázása

Bunna Erika

adótanácsadó

Csoportos jóváíró számla könyvelése

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 június
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Együttműködő partnereink