adozona.hu
Figyelje ügyfélkapus, cégkapus tárhelyét! Pórul járhat, ha nem teszi
//adozona.hu/adozas_rendje/Figyelje_ugyfelkapus_cegkapus_tarhelyet_Por_TME8OS
Figyelje ügyfélkapus, cégkapus tárhelyét! Pórul járhat, ha nem teszi
Idén január 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtt intézhető ügyek (ideértve az adóval, illetékkel, jövedékkel és vámmal kapcsolatos ügyeket) valamennyi adózó, illetve ügyfél számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé váltak. Ez azonban nemcsak könnyebbséget jelent az adózók számára, hanem kellemetlen meglepetéseket is tartogat.
Egyrészt bizonyos esetekben az elektronikus kapcsolattartás kötelezővé vált, másrészt elektronikus kapcsolattartás esetén nemcsak az adózó küldi elektronikus úton az iratait, de az adóhatóság is, ezért fokozott figyelmet kell fordítani az elektronikus kapcsolattartással érintett tárhelyekre érkező küldeményekre, tekintettel arra, hogy ezek kézbesítése éppúgy kötelezettséget válthat ki, mint a postástól átvett levél.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (Air.) a korábbi szabályozásnál tágabb adózói kör számára teszi kötelezővé az elektronikus kapcsolattartás alkalmazását. A hatályos jogszabály négy adózói kört nevesít: a havi adó- és járulékbevallás benyújtására, az áfatörvény szerinti összesítő nyilatkozat, illetve összesítő jelentés benyújtására, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) alapján elektronikus ügyintézésre köteles adózókat.
Utóbbi jogszabály január elsejétől alkalmazandó rendelkezése értelmében főszabály szerint elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, mely kategóriába összesen harminc szervezettípust sorol a jogszabály értelmező rendelkezésében hivatkozott polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény, így egyebek között a gazdasági társaságokat, az ügyvédi irodákat, az egyéni vállalkozókat, alapítványokat. Fontos továbbá, hogy az ügyfél jogi képviselője is elektronikusan adhatja be az ügyfél nevében előterjesztendő beadványait.
Az Eüsztv.-ben meghatározott gazdálkodó szervezetek úgynevezett cégkapu nyitására kötelezettek. A cégkapu biztonságos kézbesítési szolgáltatási címnek minősülő, elektronikus tárhely. A cégkapu tekintetében az adóügyek vonatkozásában a jogalkotó – felismerve a szabályozás generálta új ügyintézési szokások kialakításához szükséges időigényt, valamint az adóügyek számosságát és nagyságrendjét (és talán az adóhatóság cégkapus küldemények fogadásával, feldolgozásával kapcsolatos felkészültségét is) – a gazdálkodó szervezetek számára átmeneti időszakot biztosít, így 2018. december 31-éig még ügyfélkapus tárhelyüket is használhatják az elektronikus kapcsolattartásban.
„Az adózás rendjének 2018-as változásairól, és annak az adóellenőrzésre gyakorolt hatásáról bővebben olvashat a 2018. februárjában megjelent kiadványunkban, amelyet a HVG Kiadó webshopjában kiadói kedvezménnyel vásárolhat meg.” |
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, mit jelent ez a gyakorlatban, s mire kell különösen figyelniük az adózóknak.
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Ön már az előfizetőnk?
exit_to_app Lépjen be a cikk elolvasásáhozÖn még nem rendelkezik előfizetéssel?
Tovább az előfizetéshezVálassza az Ön számára legkedvezőbb előfizetési csomagajánlatunkat!
start |
max |
prémium kredit |
|
---|---|---|---|
Adózóna 365 napos előfizetés |
|||
Különszámok | A különszámok digitálisan is elérhetők! |
A különszámok digitálisan is elérhetők! |
|
HVG Adó 2025 | |||
HVG TB 2025 | |||
HVG Munkajog 2025 | |||
Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2) Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2)Az Adózóna Prémium Kredit vagy Extra csomagok megrendelésével egy tetszőleges személy garantált minimum 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult a System Media Kft-nél. 2025-ös elszámolási évre szóló kreditpontok. X
|
|||
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az Adózóna Max, Prémium-Kredit és Extra csomagok tartalmazzák az Adózóna által szervezett valamennyi webináriumot, amely az előfizetés időszakában kerül meghirdetésre. Ízelítőként 2024 rendezvényei: 2023 rendezvényei: X
|
|||
Ár (nettó + 27% Áfa) * Az előfizetés éves díja egyösszegben fizetendő! |
3 500 Ft + áfa / hó* éves díj 41 990 Ft + áfa* (bruttó: 53 327 Ft) |
4 333 Ft + áfa / hó* éves díj 51 990 Ft + áfa* (bruttó: 66 027 Ft) |
5 583 Ft + áfa / hó* éves díj 66 990 Ft + áfa* (bruttó: 85 077 Ft) |
Megrendelem
Részletek
A START előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A MAX előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A PRÉMIUM KREDIT előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
|
14 napig ingyen | Kipróbálom | Kipróbálom | Kipróbálom |
Az ajánlat a 2025. április 1-je és 29-e között megrendelt és 2025. május 8-áig befizetett előfizetésekre vonatkozik.Részletek »
Kreditpont: Ha ön az Adózóna Prémium Kredit csomagra fizet elő, akkor egy tetszőleges személy további 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult. Részletek »
Hozzászólások (2)
A Magyar Államkincstár szintet lépett, már önhibán kívüli akadályozottság hatálya alatt álló szerv. (http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=199341.346972 , 3. sz. melléklet)
A cikkben állítottakat elég nehéz elhinni, a tárhelyi kézbesítés, illetve az EBEV portálon való lekérdezés is hibátlanul működik. Vélhetően, aki megnézte, az nem volt címzettje a határozatnak, vagy valamilyen más, informatikai jellegű tévedésről lehet szó.
Az értesítő emaileket meg célszerű elkülöníteni a levelezésből cimkézéssel, vagy üzenetszabályokkal, amiben elő lehet írni, hogy a "határozat" kifejezést tartalmazó email maradjon szépen a fő üzenetfolyamban, hogy üsse ki a szemét az olvasónak, majd ösztönözze, hogy lépjen be a tárhelyre és töltse azt le.
A papíralapú kézbesítésekről egészen hihetetlen, közigazgatási horrorba fordult történeteim vannak. Remélhetőleg az utókor a papíralapú kézbesítési sztorikat ósdi ijesztgetős poénnak fogja tartani a tárhelyi kézbesítéssel szemben.
Miközben január óta úgymond kötelező az elektronikus ügyintézés, erre mindenki felkészült, csak a magyar állam nem. Egyenként regisztrálni kell a hatóságoknál, a cégkapun beküldött beadványokat nem fogadják el. Így működik pl. az Államkincstár (táppénz igénylés), a Fővárosi Önkormányzat (helyi adók), de ezt "javasolja" a NAV is.
Digitalizáció magyar módra...