adozona.hu
Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás általános szabályai adóügyekben
//adozona.hu/2025_os_adovaltozasok/Az_elektronikus_ugyintezes_es_kapcsolattart_ESFSBH
Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás általános szabályai adóügyekben
Az adóügyek döntő többsége már személyes jelenlét nélkül is intézhető, mert a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is alkalmazza a kapcsolattartás elektronikus csatornáit. Vannak, akiknek ez kötelező, és vannak, akik erről dönthetnek. Bárkinek van tehát lehetősége az elektronikus ügyintézésre és kapcsolattartásra, aminek azonban fontos szabályai vannak az adatbiztonság, az ügyfelek egyértelmű azonosítása és egyéb tényezők miatt. Ezek a szabályok szerepelnek a NAV honlapján közzétett információs füzetben.
A NAV-nál elektronikus ügyintézésre használható online felületeket összegyűjtve, a NAV honlapján a NAV online menüpontban találja: https://nav.gov.hu/ugyfeliranytu/nav-online.
Tartalom:
1. Mit jelent az elektronikus ügyintézés a gyakorlatban?
2. Ügyfél-azonosítási feltétel
3. Elektronikus kézbesítés, tárhely
4. A kötelező elektronikus kapcsolattartás
5. Kézbesítés a tárhelyre
6. Iratok beküldése
7. Kinek kötelező az elektronikus kapcsolattartás?
8. Kinek van joga az elektronikus kapcsolattartásra?
9. Hogyan tart a NAV elektronikusan kapcsolatot azzal, akinek ez nem kötelező?
10. Beküldött elektronikus iratok hitelesítése, aláírása
11. Elfogadható elektronikus aláírások (bélyegzők)
12. Irányadó jogszabályok
Az információs füzet itt érhető el.
Hozzászólások (0)