adozona.hu
Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is
//adozona.hu/2018_as_valtozasok/Szigoru_szabalyokat_hoz_a_GDPR_a_panaszkeze_FKX9L2
Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is
Az adatvédelemmel összefüggő panaszkezelésre is új szabályokat vezet be a 2018. május 25-én hatályba lépő új adatvédelmi előírás. Az alábbiakban összefoglaljuk példákkal együtt mindazokat a rendelkezéseket, amelyek a GDPR-megfeleléshez panaszkezelés céljából szükségesek.
A panaszos azonosítása
A panaszkezelés kiemelt adatkezelési cél. Mielőtt azonban a panaszos által kért cselekményt elvégezzük, illetve a kívánt tájékoztatást megadjuk, szükséges a panaszost azonosítani. Ha ezt nem tesszük meg, ezzel is adatvédelmi incidens keletkezik, hiszen jogosulatlan személyhez kerülhetnek személyes adatok. Ezt tehát mindenképpen kerüljük el. Az azonosítás megfelelő módja az okirati ellenőrzés, azaz amikor az érintettet az okmányai segítségével azonosítjuk.
Ügyfél-azonosításra okmány általánosságban nem másolható le. Ezzel összefüggésben ugyanakkor ügyeljünk arra, hogy szükségtelen adatkezelésnek minősülhet az igazolványok lemásolása, kivéve, ha azt jogszabály írja elő. Amennyiben ezt jogszabály írja elő (pénzmosás megelőzése), abban az esetben is szigorúan tilos a fényképet eltérő célra használni.
Ezen túlmenően nem érdemes sietni a minél fejlettebb technikák bevezetésével sem.
Készüljön fel velünk a GDPR-ra! Rendelje meg kedvezményesen az ADATVÉDELEM A GYAKORLATBAN című kiadványt, vagy keresse az újságárusoknál. |
OLVASSON TOVÁBB a panaszkezelési eljárásra, a panaszos tájékoztatására, a belső nyilvántartásra vonatkozó szabályokról!
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)