11 találat a(z) panaszkezelés cimkére

Fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés várható a webáruházaknál és a futárcégeknél Cikk

A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.

Megbírságolta a Wáberert az MNB Cikk

Az MNB 15 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Wáberer Biztosítóra, egyebek közt a kgfb és a lakásbiztosítás problémás kárrendezése, a kgfb állománykezelése és díjkalkulációja, az IT-biztonság szintje, illetve egyes biztosítási termékek kapcsán az ügyfelek tájékoztatása és a panaszkezelés miatt.

Panaszkezelés Kérdés

Bírságot kell fizetnie az Interactive Brokersnek a nem megfelelő ügyfél-átvilágítás és panaszkezelés miatt Cikk

Az MNB vizsgálata nyomán összesen 19 millió forint bírságot rótt ki az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-re, egyebek közt az ügyfél-átvilágítás, panaszkezelés, informatika, pénzmosás-megelőzés, kiszervezés, illetve a társaság számlái feletti rendelkezési jog terén feltárt hiányosságok miatt. Az intézkedések nem befolyásolják a befektetési szolgáltató megbízható működését – olvasható az MNB honlapján

A KÖBE működésének több területén is hiányosságokat talált az MNB: 25 milliót fizet a biztosító Cikk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE-re, egyebek közt a vállalat- és belső irányítási, kiszervezési tevékenységét, kgfb-állománykezelését, az IT-biztonságot, panaszkezelést, illetve – több üzletágban – az ügyfélszerződései tartalmi elemeit érintő jogsértések miatt.

Hiányos tájékoztatás miatt bírságolt az MNB Cikk

Az MNB összesen 21 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft.-re, illetve az AGENTA-Consulting Kft.-re, egyebek közt ügyfél-tájékoztatási, panaszkezelési, adatszolgáltatási és az ügynökök regisztrációjára és nyilvántartására vonatkozó – rendszerszintű kockázatot nem jelentő – szabálytalanságok miatt.

Hitelezési gyakorlat miatt bírságolt az MNB Cikk

Az MNB kiemelt összegű, 17 millió forint bírsággal sújtotta a HITELCENTRUM Szolgáltató Kft.-t, mert a pénzpiaci többes ügynök nem az elvárható gondossággal – a kockázatoknak az érintett felek számára való jelzésével – közvetített ugyanazon fogyasztóknak egyidejűleg jelzáloghitelt és személyi kölcsönt, nem adott át kellő számú versengő ajánlatot ügyfeleinek, illetve panaszkezelési szabályzata és gyakorlata nem felelt meg a jogszabályoknak.

Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is Cikk

Az adatvédelemmel összefüggő panaszkezelésre is új szabályokat vezet be a 2018. május 25-én hatályba lépő új adatvédelmi előírás. Az alábbiakban összefoglaljuk példákkal együtt mindazokat a rendelkezéseket, amelyek a GDPR-megfeleléshez panaszkezelés céljából szükségesek.

Itt a panasz is hiába volt. 14 milliós a bírság Cikk

Az MNB 14 millió forint bírságot szabott ki a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-re az átfogó vizsgálata nyomán feltárt felügyeleti és fogyasztóvédelmi hiányosságok miatt. A jegybank egyebek közt a biztosító ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszere kapcsán talált szabálytalanságokat.

Lazán kezelték az ügyfelek panaszait, bírságot fizethetnek Cikk

Az MNB 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-vel szemben annak több ponton jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt. A társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.

Panaszkezelési jogsértések miatt bírságolt az MNB Cikk

A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák feltárására – írja közleményében az MNB.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink