11 találat a(z) panaszkezelés cimkére
Fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés várható a webáruházaknál és a futárcégeknél Cikk
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.
Megbírságolta a Wáberert az MNB Cikk
Az MNB 15 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Wáberer Biztosítóra, egyebek közt a kgfb és a lakásbiztosítás problémás kárrendezése, a kgfb állománykezelése és díjkalkulációja, az IT-biztonság szintje, illetve egyes biztosítási termékek kapcsán az ügyfelek tájékoztatása és a panaszkezelés miatt.
Panaszkezelés Kérdés
Bírságot kell fizetnie az Interactive Brokersnek a nem megfelelő ügyfél-átvilágítás és panaszkezelés miatt Cikk
Az MNB vizsgálata nyomán összesen 19 millió forint bírságot rótt ki az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-re, egyebek közt az ügyfél-átvilágítás, panaszkezelés, informatika, pénzmosás-megelőzés, kiszervezés, illetve a társaság számlái feletti rendelkezési jog terén feltárt hiányosságok miatt. Az intézkedések nem befolyásolják a befektetési szolgáltató megbízható működését – olvasható az MNB honlapján
A KÖBE működésének több területén is hiányosságokat talált az MNB: 25 milliót fizet a biztosító Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE-re, egyebek közt a vállalat- és belső irányítási, kiszervezési tevékenységét, kgfb-állománykezelését, az IT-biztonságot, panaszkezelést, illetve – több üzletágban – az ügyfélszerződései tartalmi elemeit érintő jogsértések miatt.
Hiányos tájékoztatás miatt bírságolt az MNB Cikk
Az MNB összesen 21 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft.-re, illetve az AGENTA-Consulting Kft.-re, egyebek közt ügyfél-tájékoztatási, panaszkezelési, adatszolgáltatási és az ügynökök regisztrációjára és nyilvántartására vonatkozó – rendszerszintű kockázatot nem jelentő – szabálytalanságok miatt.
Hitelezési gyakorlat miatt bírságolt az MNB Cikk
Az MNB kiemelt összegű, 17 millió forint bírsággal sújtotta a HITELCENTRUM Szolgáltató Kft.-t, mert a pénzpiaci többes ügynök nem az elvárható gondossággal – a kockázatoknak az érintett felek számára való jelzésével – közvetített ugyanazon fogyasztóknak egyidejűleg jelzáloghitelt és személyi kölcsönt, nem adott át kellő számú versengő ajánlatot ügyfeleinek, illetve panaszkezelési szabályzata és gyakorlata nem felelt meg a jogszabályoknak.
Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is Cikk
Az adatvédelemmel összefüggő panaszkezelésre is új szabályokat vezet be a 2018. május 25-én hatályba lépő új adatvédelmi előírás. Az alábbiakban összefoglaljuk példákkal együtt mindazokat a rendelkezéseket, amelyek a GDPR-megfeleléshez panaszkezelés céljából szükségesek.
Itt a panasz is hiába volt. 14 milliós a bírság Cikk
Az MNB 14 millió forint bírságot szabott ki a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-re az átfogó vizsgálata nyomán feltárt felügyeleti és fogyasztóvédelmi hiányosságok miatt. A jegybank egyebek közt a biztosító ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszere kapcsán talált szabálytalanságokat.
Lazán kezelték az ügyfelek panaszait, bírságot fizethetnek Cikk
Az MNB 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-vel szemben annak több ponton jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt. A társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.
Panaszkezelési jogsértések miatt bírságolt az MNB Cikk
A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák feltárására – írja közleményében az MNB.