hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Minden, amit tudni kell a számlák online adatszolgáltatásáról – 5. rész

  • dr. Kelemen László adószakértő, jogász

Az idei év legjelentősebb változása, hogy 2018. július elsejétől a 100 ezer forint áfatartalmat elérő (vagy ilyen számlákat módosító) számlákról online adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére. Cikksorozatunk befejező részében a technikai problémák esetén előírt eljárásokat foglaljuk össze.

A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet elkülöníti egyrészről a (1) a hibás adatszolgáltatást [13/A §], valamint (2) a külső technikai probléma miatt felmerült adatszolgáltatási elégtelenséget [13/B §].

Hibás adatszolgáltatás esetén az adóalany kötelezettsége, hogy az adatszolgáltatást a hiba elhárítását követően megismételje. Az ismételt adatszolgáltatást az adatszolgáltatásra kötelezett adóalanynak az állami adó- és vámhatóság rendszerében jóvá kell hagynia. Itt a jogszabály különbséget tesz a három munkanapon belüli- és a három munkanapon túli hiba javítása között. Ha hiba három munkanapon belül javítható, akkor gép-gép interfészen keresztül lehetséges megismételni a helyesbített adatszolgáltatást, ha viszont a hiba három munkanapon belül nem javítható, vagy az adózó még a három munkanapon belül úgy dönt, akkor az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany a javított adatszolgáltatást a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat kötelező adattartalmának manuális rögzítésével is megteheti. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – hasonlóan a számlatömb nyomtatványból kibocsátott számlák rögzítéséhez – az adóalanynak a NAV webes felületén kézzel kell rögzítenie a kibocsátott számlák adattartalmát.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, mi a teendő, ha az adóhatóság érdekkörében volt üzemzavar, s mi akkor, ha az adóalanyok érdekkörében merült fel!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A cikksorozat előző részét itt olvashatja el, s onnan eléri a korábbi három részt is!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink