hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A telefonadó miatt romlott a Telenor harmadik negyedévi eredménye

  • MTI

A telefonadó miatt 20 százalékkal maradt el a Telenor Magyarország egyszeri tételek nélküli kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2012 harmadik negyedévében az előző évi azonos időszak eredményétől, s 12,233 milliárd forintot tett ki.

A cég 2,5 milliárd forint telefonadót és 2,4 milliárd forint távközlési különadót (válságadó) fizetett a harmadik negyedévben. A két adó együtt kétszerese az elmúlt év hasonló időszakára számított ágazati különadó 2,5 milliárd forintos összegének és 12 százaléka a harmadik negyedév árbevételének. A Telenor ugyanakkor stabil árbevételről, bővülő piaci részesedésről, szélesedő ügyfélkörről és növekvő beruházásokról számol be. A cég árbevétele 40,513 milliárd forint volt, szemben a múlt év harmadik negyedévi 41,706 milliárd forinttal. Az eltérést magyarázatuk szerint elsősorban a hívásvégződtetési díjak januári csökkentéséből eredő alacsonyabb összekapcsolási árbevétel okozta.
   
A közlemény szerint a társaságnál az előfizetések száma 13 ezerrel emelkedett a 2012 második negyedévi szinthez képest, így a Telenor Magyarország 3 millió 458  ezer előfizetővel rendelkezett a harmadik negyedév végén. A használt kártyák száma alapján számított piaci részesedése 31,47 százalék volt a negyedév végén, ami magasabb a 2012 második negyedévi értéknél (31,38 százalék). Mobilinternet-piaci részesedésük 29,89 százalékra nőtt 2012 augusztusában.

A harmadik negyedévben a cég beruházásokra fordított készpénze (CAPEX) 3 milliárd forint volt, ami 0,8 milliárd forinttal több 2011 harmadik negyedévéhez viszonyítva  a hálózatfejlesztés és az IT jellegű beruházások miatt. "A Telenor elkötelezett Magyarország mellett, és kiváló minőségű, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások nyújtására törekszik. Két tartalomszolgáltatást is bevezettünk ügyfeleinknek ebben a negyedévben és több példaértékű projektet is lebonyolítottunk vállalati partnereinkkel - idézte a közlemény Christopher Laskát, a Telenor Magyarország vezérigazgatóját.
   
A vezérigazgató kijelentette: "Elkötelezettségünk fenntartásához stabilabb jogi és szabályozói környezetre van szükségünk. Az év közben bevezetett telefonadó rendkívül hátrányosan érintett minket. Nagyon sajnálatos, hogy iparági egyeztetés nélkül az idén már harmadik alkalommal módosítják a távközlési törvényt. Az ilyen változtatások összezavarják az ügyfeleket, és elvonják a fejlesztésre és az ügyfelek kiszolgálására szánt erőforrásainkat az innovatív szolgáltatások kidolgozásától és bevezetésétől".

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink