adozona.hu
Adatkezelési hibák munkahelyen, honlapokon: így tegyünk rendet!
//adozona.hu/munkajog/Adatkezelesi_hibak_munkahelyen_honlapokon_i_H8ZILI
Adatkezelési hibák munkahelyen, honlapokon: így tegyünk rendet!
A vállalkozások többsége személyes adatokat kezel, ám az esetek nagy részében ezt nem megfelelően teszi. Cikkünkben a munkahelyi, a marketingcélú, valamint a vállalati honlapokhoz kötődő helyes adatkezeléshez nyújtunk fogódzót, tekintettel arra, hogy május 25-én hatályba lép az európai unió általános adatvédelmi rendelete, a GDPR, s azt követően akár a vállalkozás további működését is veszélyeztetheti a jogellenes adatkezelés miatt kiszabott bírság.
Készítsük el (ne másoljuk!) a munkahelyi adatkezelések adatvédelmi tájékoztatóját!
A vállalkozások munkavállalóik személyes adatait kezelik, egyebek mellett a munkaszerződésbe foglalt személyes adatokat (név, lakcím, születési hely, idő, bankszámlaszám stb.), a munkahelyi ellenőrzés során keletkező személyes adatokat (telefon-, e-mail-, webhasználat, GPS), valamint a bérszámfejtéshez szükséges személyes adatokat. Bizonyos adatok továbbítására is sor kerül például a könyvelés során.
Ezen adatkezelésekre a munka törvénykönyve (Mt.) felhatalmazást ad, emiatt sok esetben – tévesen – úgy vélik a vállalkozások, hogy miután a törvény szerint birtokolhatják az adatokat, az adatvédelmi rendelkezéseknek is eleget tesznek. Az Mt.-ben rögzített jogosítvány azonban nem menti fel az adatkezelőket az adatvédelmi szabályok hatálya alól. Nézzük először, hogy milyen körben engedi a személyes adatok kezelését az Mt., majd pedig azt, hogy az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény (infotörvény) alapján ezt a gyakorlatban miként kell kivitelezni!
Ehhez OLVASSA TOVÁBB cikkünket!
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
A 2018. május 25-étől alkalmazandó főbb adatkezelési szabályokat megtalálja itt.
Hozzászólások (0)