hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Koronavírus és iskolakezdés: itt vannak a minisztérium javaslatai

  • lapszemle

A hét elején küldte el az intézményvezetőknek az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a 2020/2021-es tanévkezdésre vonatkozó javaslatait a koronavírus-járványhelyzetben szükséges intézkedésekről – írja a hvg.hu. A cikkből kiderül, a pedagógusok érdekképviselete szerint semmi nem történt a nyáron az esetleges újabb online oktatásra történő felkészülésben.

A minisztérium javaslatai a következők:

– lehetőség szerint gondoskodni kell a tanulók lazább elhelyezéséről, adott esetben nagyobb termek vagy egyéb rendelkezésre álló helyiségek bevonásával,

– a tanítási órákon, foglalkozásokon a maszk viselése lehetséges, de nem kötelező,

– a tanulók szellősebb elhelyezése céljából, amennyiben lehetséges, az oktatáshoz-neveléshez nem szükséges tárgyakat, bútorokat javasolt a tantermen kívül elhelyezni,

– a közösségi terekben egyszerre csak annyi gyerek tartózkodhat, hogy betartható legyen a 1,5 méteres védőtávolság,

– az osztályok keveredését kerülni kell, ha erre nincs mód, a tantermeket fertőtleníteni kell,

– a testnevelésórákat javasolt a szabadban megtartani.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) hajmeresztőnek nevezte az intézkedési tervet. Az érdekvédők szerint a javaslatok arról tanúskodnak, hogy a kormányzat vagy nem ismeri eléggé az általa működtetett rendszert, vagy nem hajlandó pénzt adni a védekezésre.

Fehér Tibor, a PDSZ Országos Választmányának tagja a hvg.hu-nak azt mondja, érthetetlen, hogy a pedagógiai szakszolgálatok és az óvodák hogyan maradhattak ki az anyagból. Kifogásolja azt is, hogy a szakszervezetek véleményét ezúttal sem kérték ki, „semmilyen anyagot nem kaptunk, semmilyen kooperáció nem volt”. Szerinte lett volna idő felkészülni az újabb, esetleges online oktatásra, de ezen a téren sem történt semmi. Úgy látja, az államnak pénzt, számítástechnikai eszközöket és a Krétánál jobb szoftvert kellett volna adnia, és olyan megoldást kidolgozni az otthoni tanulásra, amelyben úgy érvényesül a gyerek oktatáshoz való joga, hogy közben a szülő se szakad meg a munkában.

További részletek a hvg.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Pótbefizetés, tulajdoni hányad

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Munkábajárás 2.

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Bizalmi vagyonkezelés

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink