adozona.hu
Háttérbe szorulhat az etika az érdek mögött veszélyhelyzetben
//adozona.hu/koronavirus_jarvany/Hatterbe_szorulhat_az_etika_az_erdek_mogott_KJA978
Háttérbe szorulhat az etika az érdek mögött veszélyhelyzetben
A globális krízis hatására kialakult gazdasági lassulás világszerte kockázatot jelent a vállalatok etikus működésére – derül ki az EY közel 3600 cégvezető és beosztott megkérdezésén alapuló nemzetközi felméréséből. A szervezetek munkavállalói és beszállítói ugyanis hajlamosabbá váltak a szabályok megszegésére annak érdekében, hogy megőrizzék az egészségügyi veszélyhelyzet előtt elért pozícióikat.
Világszerte a munkavállalók harmada képes lenne etikátlanul cselekedni szakmai és anyagi előmenetele érdekében az EZ Global Integrity Report tanulmánya szerint. A következő hónapokban ez az arány ráadásul tovább növekedhet a megkérdezettek 25 százaléka szerint, hiszen az alkalmazottak aggódnak az állásukért, a beszállítók nem látják biztosítottnak a megrendeléseiket, a vezetők pedig a cég jövőjét féltik.
„Egyetlen egy alkalmazott korrupciója is jelentős reputációs és súlyos anyagi károkat okozhat a teljes cégre nézve, a felsővezetésnek ezért most példamutatónak és különösen óvatosnak kell lennie” – hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének szenior menedzsere. A szakember szerint az átlátható működés biztosítása érdekében minden cégnek érdemes felülvizsgálnia a belső kontrollrendszereit, különös tekintettel egy esetleges második hullámra.
A nemzetközi riport rámutat, hogy a társaságok etikus működését a globális gazdasági visszaesés mellett a távmunka elterjedése (33 százalék), a beszállítói láncok megszakadása (28 százalék), illetve a munkavállalói bérek és juttatások csökkenése (24 százalék) is kedvezőtlenül befolyásolja.
Szinte az összes válaszadó úgy látja, hogy a jelenlegi helyzetben kulcsfontosságú a felelős vállalati működés (95 százalék), ami számottevő előnyökkel jár a szervezetek számára. A felmérésbe bevontak szerint az etikus cégeknek hosszú távon erősödik a reputációja (50 százalék), nagyobb eséllyel szereznek új ügyfeleket (41 százalék) és könnyebb megtartaniuk a tehetséges munkatársaikat (40 százalék) is.
Hozzászólások (0)