adozona.hu
Ennyi személyes adat indokolt az ügyfelek azonosításához
//adozona.hu/gdpr_adatvedelem/Erre_figyeljunk_ugyfeladatok_kezelesenel_1WHHER
Ennyi személyes adat indokolt az ügyfelek azonosításához
Az ügyfelekkel összefüggésben számos személyes adatot kell kezelni, amelynek során meg kell felelni a GDPR előírásainak, illetve az adatkezelésekről megfelelően tájékoztatni is kell az ügyfeleket. Összefoglaltuk a legfontosabb szempontokat, amelyekre ennek során ügyelni kell.
Mi minősül személyes adatnak?
A GDPR hatálya nem fed le minden adatkezelést, csupán a természetes személyek személyes adatainak kezelésére vonatkozik. Személyes adat minden olyan információ, mely egy beazonosítható természetes személlyel közvetlenül kapcsolatba hozható, róla közvetve valamit elárul. Az első kategóriára példa a név, lakcím, adószám, e-mail-cím, telefonszám vagy a bankszámlaszám, a másodikra pedig az a minősítés, hogy az ügyfél „jól fizető” vagy éppen „rendszeresen késedelmesen fizet”. Valamennyi személyes adatról tájékoztatást kell adni.
Amikor jogi személy az ügyfél
Érdemes azt is megvizsgálni, kit számít természetes személynek. A zrt., nyrt., kft., illetve a bt. jogi személyek, így a rájuk vonatkozó különféle adatok (név, adószám, bankszámlaszám stb.) nem tartoznak a GDPR hatálya alá, a nevükben eljáró, illetve a kapcsolattartó személyek személyes adatai viszont már igen, habár ez az adatkezeléseknek nem az „érdemi” része. A kapcsolattartó személyek vonatkozásában – a felügyeleti szerv iránymutatása szerint – saját munkavállaló esetében a szerződés teljesítése,míg az üzleti partner munkavállalója vonatkozásában jogos érdek az adatkezelés jogalapja.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, miért igényel különös figyelmet az egyéni vállalkozók adatainak kezelése, s hány személyes adat elegendő az ügyfélazonosításhoz!
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)