11 találat a(z) nyilvántartásba vétel cimkére

Nyíltvégű pénzügyi lízing, alanyi áfamentes lízingbevevő esetén Kérdés

Kidobott ambuláns lapok, postán eltűnt leletek – adatvédelmi incidensek tanulságokkal Cikk

Elhagyott adatokkal teli pendrive – ez csak egyike a közelmúltban tapasztalt, gondatlanságból eredő adatvédelmi incidenseknek. A 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) szigorú szabályokat állít fel az adatvédelmi incidensek kezelésére, illetve bejelentésére. Ezen szabályrendszer ellenére valamennyi tagállamban, így Magyarországon is rengeteg adatvédelmi incidens történik. A legjellemzőbbeket a tanulságokkal az alábbiakban foglaljuk össze.

Kapott utalvány nyilvántartásba vétele Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz: Vállalkozás meghatározott értéket meghaladóan vásárol a beszállítótól, így vásárlási utalványt kap az utalvány névértékének nagyjából 5 százalékáért. A kapott számlán szerepel az utalvány, mint áfa körön kívüli tétel, feltüntetve az utalvány értéke (pl. 5000 forint értékű), a számlázott összeg 350 forint. Miként vehető nyilvántartásba az utalvány? Milyen értéken? Mi a könyvelési tétele? Amennyiben a vállalkozás továbbadja partnereinek, mint üzleti ajándék, úgy az adó alapja (szja, szocho 1,18) a névérték lesz? Köszönöm!

Itt az idő kérni az egyházkénti kedvezményes nyilvántartásba vételt a vallási közösségeknek Cikk

Meghosszabbított határidőig, 2020. január 6-ig kérhetik a vallási közösségek egyházkénti kedvezményes nyilvántartásba vételüket a bíróságtól – hívja fel a figyelmet a Fővárosi Törvényszék.

Nyilvántartásba vétel Kérdés

46. §* (1) A foglalkoztató a tevékenységében személyesen közreműködő biztosított személyek adatait oly módon köteles nyilvántartásba venni és erről a magánszemélynek igazolást adni, hogy abból a törvényben előírt adatok a munkavégzés (tevékenység) megkezdésétől megállapíthatók legyenek. Kérem segítsenek, gondom van az értelmezéssel, nekem a mondat egésze nehezen emészhető. Melyik törvényben? Tbj., feltételezem, mivel ebben szerepel, de nevesítve nincs. Milyen adatok? Gondolom, a Tbj. szerinti biztosítás létrejötte, a bejelentés, és a majdani bevallás igényelte adatok, név, cím, születés, taj szám, adóazonosító jel, FEOR, munkaidő. Amennyiben mindezen adatot a munkaszerződés és a tájékoztató tartalmazza, akkor is ki kell egy plusz papírt állítani? És mit kell azon érteni, hogy a "munkavégzés megkezdésétől megállapítható adat"? Ez nekem egy folyamatos igazolást jelent, nem fér össze egy egyszeri igazolással (ez pedig a havi elszámolás, járulékalap, járulék stb., kifizetési dokumentum). A kérdésem, hogy ezt a paragrafust konkrét módon milyen alaki formában kell alkalmazni? Kell-e szigorú alaki forma, vagy csak az adattartalom közlése a lényeg? Amennyiben igen, a fenti adattartalom elegendő-e? Köszönöm.

Adószakemberek: új nyilvántartásba vételi és továbbképzési szabályok Cikk

Új rendelet készül az adótanácsadói, az adószakértői és az okleveles adószakértői tevékenység folytatásának feltételeiről. A rendelet tervezete a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján olvasható, és november 17-éig bárki véleményezheti.

Civil szervezetek: ezekkel az előnyökkel jár a közhasznú jogállás Cikk

A jogszabályok szigorú feltételeket határoznak meg azon szervezetekre nézve, melyek kérik a közhasznúvá minősítést, ugyanakkor a közhasznú jogállás számos előnnyel is jár. Cikkünkben azzal foglalkozunk, miért érdemes kérni a közhasznú jogállás nyilvántartásba vételét.

Márciustól gyorsulhat a civil szervezetek nyilvántartásba vétele Cikk

A civil szervezetek működésére és nyilvántartására vonatkozó törvények március 1-jén hatályba lépő módosításai a civilekkel kapcsolatos eljárások gyorsítását és egyszerűsítését célozzák – közölte a Fővárosi Törvényszék szóvivője az MTI-vel.

Alapítás-átszervezés aktivált értéke Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk pedagógiai programot dolgozott ki saját és külső szakértők közreműködésével, amit később hasznosítani fog, és az alapítás-átszervezés aktivált értékei között kíván nyilvántartásba venni. Kérdésünk, hogy áfafizetési kötelezettség kíséri-e a nyilvántartásba vételt, mint a tárgyi eszközök esetében? Eddigi információink szerint nem, de egyértelmű törvényi hivatkozást erre nem találtunk. Köszönettel: Szabóné Sós Ildikó

Összeépített hajószállító utánfutó Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozás a tavalyi évben kishajót vásárolt. A szállítására összeszereltek egy utánfutót, amit forgalomba is helyeztek. Van rendszáma, biztosítása, gépjárműadója. Hogyan kell nyilvántartásba venni? (Nem találkoztam még ilyennel.) Segítségüket előre is megköszönöm.

Közhasznú nyilvántartásba vétel Kérdés

Múlt év december 31-éig nyilvántartásba vették az alapítványt, mivel előirták, hogy eddig nyilvántartásba kell venni a már működő közhasznú szervezeteket. A kérelemmel együtt változás-bejelentést is eszközöltünk a kuratóriumi tag személyére. Azonban közölték, hogy változás-bejelentésre külön nyomtatványt kell beadnunk, mivel a törvény csak közhasznú nyilvántartásba vételt engedélyez. Kérdésem, hogy jogos-e az elutasitás abban az esetben, ha közhasznúsági és változás-bejegyzési kérelmet is benyújtottunk aátámasztó dokumentumokkal együtt?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Átalányadózó adó-, és járulékfizetése

dr. Radics Zsuzsanna

tb-szakértő, jogász

Közösségi értékesítés / áfaregisztráció

Tüske Zsuzsanna

vámszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 július
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close