30 találat a(z) iratmegőrzés cimkére
Munkaügyi iratok megőrzése: megszűnt a kötelezettség, miért fontos mégis?
Cikk
Január 1-jétől lényegében megszűnt a foglalkoztatóknak dolgozóik irányadó öregségi nyugdíjkorhatárának betöltését követő öt évig előírt iratőrzési kötelezettség, miután úgy módosult a jogszabály, hogy ez csak a 2024. december 31-éig keletkezett munkaügyi iratokra vonatkozik. A módosított rendelkezés 2018. december 23-án került bele a nyugdíjtörvénybe, tehát a szigorú szabályok csak hat év iratanyagára vonatkoznak. Cikkünkben arra mutatunk rá, miért fontos, hogy a munkáltatók kötelezettség nélkül is megőrizzék az iratanyagokat.
A nap kérdése: eltűnt a könyvelő ügyfele – mi a helyes eljárás, meddig kell tárolni az iratokat?
Cikk
Olvasónkban felmerült a kérdés: meddig kell tárolnia a könyvelőnek a megbízójától átvett iratokat, ha megbízójával időközben megszakad a kapcsolat. A kérdésre Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.
Iratmegőrzés
Kérdés
Áfabevallás, iratőrzés
Kérdés
Iratmegőrzési szabályok: könnyebb lesz kiigazodniuk a munkáltatóknak
Cikk
Könnyítések várhatók a munkára való orvosi alkalmassági vizsgálatokra, a munkaügyi iratok megőrzési kötelezettségére, illetve a megváltozott munkaképességű személyek ellátásának igénylésére vonatkozó szabályokban.
Megjelent az augusztusi VálaszAdó
Cikk
2022 júliusa bizonyára fekete hónapként vonul be majd' félmillió katás vállalkozás történelmébe.
Könyvelési szerződés után
Kérdés
Könyvelőváltás, iratanyagok átadása. Nézzük meg adatvédelmi szempontból!
Cikk
A könyvelőváltás miatti iratanyagátadás kérdését több szempontból is körüljártuk, adatvédelmi szemszögből azonban még nem vizsgáltuk. Olvasónk az adatok megőrzéséről és törléséről kérdezte szakértőnket, dr. Kéri Ádám ügyvéd válaszolt a kérdésre.
Nem veszi át a korábbi ügyfél a könyvelési anyagokat: ki felel az iratok megőrzéséért?
Cikk
Korábbi cikkünkben azzal az esetkörrel foglalkoztunk, amikor a könyvelő megbízatása megszűnése után elérhetetlenné válik, és nem adja vissza a gazdálkodónak a könyvelési anyagokat. Jelen cikkünkben a nem tankönyv szerinti elválás másik esetét vizsgáljuk meg, amikor a könyvelő vagy könyvelőiroda a szerződéses kapcsolat megszűnése után szeretné visszaadni a könyveléshez szükséges anyagokat korábbi ügyfelének, aki viszont nem veszi azt át.
Lelépett a könyvelő, nem adja át az iratokat, mit tehet a cég?
Cikk
A gazdálkodók néha azzal a problémával szembesülnek, hogy a korábbi könyvelő többszöri felszólítás és megkeresés ellenére sem hajlandó átadni a könyvelési anyagot. Gyakran az érintett személy válaszolni sem hajlandó a megkeresésekre, illetve nem lehet vele felvenni a kapcsolatot a korábban megadott elérhetőségein. Kérdésként merülhet fel, ilyen esetben hogyan járjon el a gazdálkodó, hogy egy későbbi esetleges ellenőrzés során ne legyen a részére felróható, miért nem tudja bemutatni a könyvelési bizonylatokat.
Társasház-átadással kapcsolatos kérdések
Kérdés
Munkaügyi iratok megőrzése
Kérdés
Iratmegőrzés idő
Kérdés
Könyvelő iratmegőrzési kötelezettsége
Kérdés
Kedves Hunyadné Szűts Veronika! Köszönjük szépen a korábbi kérdésünkre adott válaszát. (https://adozona.hu/kerdesek/2020_1_20_Konyvelo_iratmegorzesi_kotelezett_uxn) A könyvelő már megkísérelte mind futárral, mind tértivevényes úton megküldeni a több ezer dokumentumnyi iratanyagot, a társaság azonban semmilyen módon nem volt hajlandó azt átvenni. Eddig tehát a társaság együttműködésének hiánya miatt nem volt megoldható, hogy az iratanyag fizikailag a társasághoz kerüljön. Az ön álláspontja szerint ebben az esetben mit tehet a könyvelő, hogy ne kelljen őriznie ezt a jelentős mennyiségű iratanyagot? Köszönettel: Lajos Ügyvédi Iroda
Iratmegőrzés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A kft. házipénztárt üzemeltet. Kérdésem, hogy a bevételi és a kiadási tömböket nyilvántartásba kell-e helyezni, illetve a tőpéldányokat mennyi ideig kell megőrizni?