19 találat a(z) iratmegőrzés cimkére

Munkaügyi iratok megőrzése Kérdés

Iratmegőrzés idő Kérdés

Könyvelő iratmegőrzési kötelezettsége Kérdés

Kedves Hunyadné Szűts Veronika! Köszönjük szépen a korábbi kérdésünkre adott válaszát. (https://adozona.hu/kerdesek/2020_1_20_Konyvelo_iratmegorzesi_kotelezett_uxn) A könyvelő már megkísérelte mind futárral, mind tértivevényes úton megküldeni a több ezer dokumentumnyi iratanyagot, a társaság azonban semmilyen módon nem volt hajlandó azt átvenni. Eddig tehát a társaság együttműködésének hiánya miatt nem volt megoldható, hogy az iratanyag fizikailag a társasághoz kerüljön. Az ön álláspontja szerint ebben az esetben mit tehet a könyvelő, hogy ne kelljen őriznie ezt a jelentős mennyiségű iratanyagot? Köszönettel: Lajos Ügyvédi Iroda

Iratmegőrzés Kérdés

Tisztelt Szakértő! A kft. házipénztárt üzemeltet. Kérdésem, hogy a bevételi és a kiadási tömböket nyilvántartásba kell-e helyezni, illetve a tőpéldányokat mennyi ideig kell megőrizni?

Munkaügyi dokumentumok archiválása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Több, a bérszámfejtést alátámasztó és egyéb munkaügyi dokumentum fordul elő a vállalatunknál, amit ezidáig nem archiváltunk. Ilyenek a következők: bérletek, amelyeket a dolgozók leadtak, dolgozó által aláírt szabadságengedélyek, szabadságkartonok, NYENYI, rendkívüli munkavégzés elrendelése, M30-as nyomtatványok. Kérdésem: lehetséges-e ezen nyomtatványok bármelyikének megsemmisítése vagy elektronikus archiválása (scannelés és utána megsemmisítés – bár gondolom az IT fejlődésével ez sem biztosított, hogy 50 év múlva meg tudom nyitni), vagy mindegyiket őrizzük meg a nyugdíjkorhatár betöltését követő 5 évig? Köszönöm megtisztelő válaszukat előre is! Üdv: Zsuzsa

Könyvelő megőrzési kötelezettsége (beszámoló) II. Kérdés

Tisztelt Hunyadiné Szűts Veronika! Köszönöm válaszát, amelyet a 02.20-án hasonló címmel feltett kérdésemre adott. Viszont úgy tűnik, hogy félreértett. Az általam feltett kérdés nem az adózóra vonatkozott, hanem az adózó könyvelését végző számviteli szolgáltatóra, aki ténylegesen elvégzi az ügyfelek (adózók) beszámolójának elektronikus közzétételét. Tehát a kérdésem továbbra is az, hogy a könyvelőnek (számviteli szolgáltatást nyújtónak), aki az ügyfele (adózó) beszámolójának elektronikus közzétételét az adózó cégkapuján keresztül intézi, van-e jelenleg megőrzési kötelezettsége az általa elektronikus úton beküldött beszámolók és a kapcsolódó iratok eredeti, aláírt példányára vonatkozóan ügyfelei tekintetében? És ha van, akkor az hány év? Köszönöm válaszát!

Ne dobja ki a dolgozók papírjait! Változnak az iratőrzési szabályok Cikk

Sokszor előfordul, hogy egy vállalkozás 10-20, sőt akár 30 évvel korábbi időszak vonatkozásában kap felszólítást, hogy jogviszonyt vagy bért igazoló adatokat közöljön. Ugyanakkor jelenleg nincs egyértelmű előírás arra, hogy a bér- és munkaügyi adatokat az általános elévülési időn túl is köteles a munkaadó megőrizni. Ezen változtatna egy közelmúltban benyújtott törvényjavaslat.

Munkaügyi iratok tárolása Kérdés

Szeretném megkérdezni, mit lehet tenni azzal a közel 30 éve őrzött munkaügyi iratanyaggal, amit egy felszámoló cég "felejtett ott" egy nem jogutód cég egyik helyiségében? A felszámoló cég azóta megszűnt, nem elérhető. Már nincs se kolléga, se ember, aki az iratok közül esetlegesen adatokat tudna előbányászni a még szükséges iratokból, ha szükség lenne rá. Fizikailag lehetséges, hogy egy erre jogosult állami szerv átvegye és kezelje? Vagy mi legyen vele? Nincs kötelezettsége a jelenlegi – hamarosan megszűnő – cégnek, hogy tárolja az iratokat?

Iratmegőzés GDPR figyelembevételével Kérdés

Tisztelt Szakértő! A GDPR szabályozását is figyelembe véve, ha megszűnik egy munkavállaló munkaviszonya, meddig kell a személyes adatairól szóló nyilatkozatokat, személyiokmány-másolatokat megőrizni? Illetve ha ugyanezen okmányok cafeteria juttatás miatt kerültek elkérésre a munkavállalóktól, akkor hány év ezen iratok (másolatok, személyes adatokat tartalmazó, például az egészségpénztári belépési nyilatkozatok) megőrzési ideje a jogosultság megszűnése után? Válaszát előre is köszönöm!

Iratmegőrzés Kérdés

T. Szakértő! Épülethez kapcsolódó beruházási számlákat hány évig kell őrizni? Segítségét köszönöm, Ildi

Iratmegőrzés Kérdés

Tisztelt Adózóna! Megszűnő szervezet esetén melyek azok az iratok, bizonylatok, amelyek 5 év után, illetve korlátlan ideig nem semmisíthetők meg. Elhelyezésükről milyen módon kell gondoskodni. Köszönettel: Sermanné

Garázsvásárlás áfalevonása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy áfás tevékenységet végző cég két garázst vásárolna, melyeket fordított áfával számláznák ki részére. Az egyik garázst a cég tulajdonában lévő személygépkocsi tárolására használnák, a másikat irattárolásra, tekintve, hogy a cégnek nagy mennyiségű iratanyagot kell 5 évig megőriznie, és már nem tudják hol tárolni. Kérdésem, hogy a cégautó tárolására vásárolt garázs után is levonásba helyezheti-e a fizetendőként beállított fordított áfát, ha csak áfás tevékenységet végez?

Bírsággal fenyeget a NAV: be kell jelenteni, ha a könyvelőnél vannak az iratok? Cikk

Minden vállalkozásnak külön be kell jelentenie a könyvelő címét, ha csak a könyvelőiroda számítógépen van meg a könyvelése az adóhatóság kialakulóban lévő gyakorlata és az azt megerősítő írásbeli álláspontja szerint – figyelmeztetett az Adótanácsadók Egyesülete. Álláspontja szerint a kialakult gyakorlattól eltérő új bejelentés megkövetelése a vállalkozókat értelmetlen többletmunkára kényszeríti.

Számlázó program Kérdés

Tisztelt Szakértő! Mi a teendő abban az esetben, ha a számítógép egy vírusfertőzés következtében a winchester teljes tartalmát visszavonhatatlanul letörölte, amin a számlázó program adatai is rajta voltak? A kiállított számlák nyomtatott formában rendelkezésre állnak, de a program nem. Időközben egy másik számlázó programot kezdett használni a cég. Milyen formában kell, illetve kellett volna a számlázó program "elektronikus" formában történő megőrzését biztosítani, illetve van-e ilyen jellegű kötelezettség, ha megsemmisültek a programadatok? Köszönettel.

Irattározás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az iratmegőrzési kötelezettséggel kapcsolatosan lenne gyakorlati kérdésem. Az Art. szerint számítva (ha nem volt önellenőrzés), akkor a 2009-es adóév elévült, a számviteli törvény értelmében pedig 8 évig kell megőrizni a bizonylatokat. Ezt a nyolc évet is a beszámoló benyújtásától kell számítani (vagyis inkább 9 évet), vagy sem? Számviteli szempontból a 2007. évet megelőző iratanyagokat lehet már selejtezni? Bevételi nyilvántartást vezető és kisadózó vállalkozásokra, amelyek nem tartoznak a számviteli törvény hatálya alá, csak az Art. szerinti elévülési időt kell figyelembe venni? Köszönettel.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Kettős adóztatás elkerülése Zanzibár

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Ingatlanfelújítás áfája

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szállás számla utólagos kiállítása

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2021 július
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close