22 találat a(z) irat cimkére

Jogkövetési vizsgálat – meddig terjed a NAV jogköre a vizsgált cég munkavállalóinak megkeresésekor? Cikk

Meddig terjedhet a NAV jogköre jogkövetési vizsgálat során? Kérheti-e a cég dolgozóitól – akár a cégtől már kilépett dolgozótól is – a céges iratokat, nyilatkoztathatja-e őket céges ügyekben? Az Adózóna olvasói kérdésére dr. Juhász Péter jogász-adószakértő, a HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt. munkatársa válaszolt.

A nap kérdése: eltűnt a könyvelő ügyfele – mi a helyes eljárás, meddig kell tárolni az iratokat? Cikk

Olvasónkban felmerült a kérdés: meddig kell tárolnia a könyvelőnek a megbízójától átvett iratokat, ha megbízójával időközben megszakad a kapcsolat. A kérdésre Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.

Nagy változás jön a kormányablakokban Cikk

A kormány számos változást hozna a kormányablakok működésében és az állami, valamint önkormányzati közfeladatok nyilvántartásában. A módosítások célja az ügyintézés egyszerűsítése és hatékonyságának növelése a hivatalos indoklás szerint – írja a portfolio.hu.

Megújulnak a vámhatározatok és vámkezelési dokumentumok Cikk

Mint arról korábbi cikkünkben már beszámoltunk, az Európai Unió szabályozásának megfelelően 2023-ban a Nemzeti Importrendszer korszerűsítése következtében bevezetésre kerül az új AIS rendszer. Ezáltal megújul a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által alkalmazott import vámkezelési rendszer, és ennek megfelelően átalakulnak a gazdálkodók által használt vállalati vámrendszerek is. Ez a változás nemcsak technikai jellegű, hanem közvetlenül kihat az import vámkezelési folyamatokra is, hiszen változnak a vámkezeléshez szükséges adatkövetelmények, valamint az eljárás során keletkező iratok és dokumentumok is.

Iratok selejtezése egyéni vállalkozó esetén Kérdés

Bevétel igazolása magánalapítványból Kérdés

Cég vagyonára vonatkozó információ kényszertörléskor Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. ügyvezetője végzést kapott a Cégbíróságtól, amelyben közlik a kényszertörlési eljárás miatti teendőket. Két dolog nem világos számomra: 1. Felhívják az ügyvezetőt, hogy a cég vagyonára és kötelezettségeire vonatkozóan nyújtson információt. 2. Gondoskodjon a cég iratainak elhelyezéséről és az Art. szerinti kötelezettségek teljesítéséről, és ezek megtörténtét igazolja. Kérdésem, hogy a 2. pontban szereplő igazolást, illetve az 1. pontban szereplő információt milyen formában kell megtenni, létezik formanyomtatvány, esetleg kötetlen formában, vagy elegendőek a beadott bevallások és beszámoló, valamint a cég iratőrzési helyének aktualizálása? Postán vagy elektronikus formában? Köszönettel: Szabóné Sós Ildikó

Cégkapu-használat: ellenőrizze a jogosultságokat! Cikk

„A január 1-jétől érvényes kötelező cégkapuhasználat az adóbevallások beküldését illetően mit jelent? Arra gondolok, hogy a korábban EGYKE nyomtatványon beküldött meghatalmazások továbbra is érvényesek maradnak, vagy kell valamilyen új bejelentést tenni?” Olvasói kérdésre Kocsis Zoltán közgazdász (dr. Szeiler & Partners Könyvelő és Adótanácsadó Iroda) válaszolt.

Így kell megőrizni a munkaügyi iratokat Cikk

A munkaügyi iratok őrzésére nézve a jogszabályok nem tartalmaznak egyértelmű rendelkezést. Ez nem kis problémát jelent, hiszen számos cég számára visszatérő kérdés és nagy dilemmát okoz a helykapacitás, ugyanakkor a pontos szabályozás az adatvédelmi kötelezettségek betartása szempontjából is lényeges lenne.

Könyvelés Kérdés

Tisztelt Adószakértő! Egy betéti társaság könyvelője váratlanul elhunyt. Sajnos az esedékes könyvelési anyagot jelenleg nincs kinek leadja a bt. Problémát jelent még az elhunyt könyvelő által tárolt könyvelési anyag hozzáférése. Mi a teendő ilyen esetben? Megtisztelő válaszát köszönöm!

Zsarolás: milliókat kért a könyvelő, hogy visszaadja az iratokat Cikk

Minősített zsarolás kísérlete miatt emelt vádat a Győri Járási és Nyomozó Ügyészség egy győri házaspár ellen, amely kétmillió forintot kért egy cég tulajdonosától a könyvelési anyag visszaadásáért.

Eddig kell őrizni az iratokat Cikk

Mi az utolsó év, amit még tárolnunk kell a számviteli, illetve a munkaügyi iratok közül? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügy adó- és járulékszakértő válaszolt.

Papírmentes NAV, 3. része a kérdésnek Kérdés

Egyáltalán, az irat létéről sem tudnánk, ha egy becsületes NAV alkalmazott telefonon meg nem kereste volna a céget, hogy akkor most mi van, miért nem veszik át? És ez az pont, ami mindenkit érint! Mert a NAV úgy hozhat határozatokat és büntethet, hogy a fordított bizonyítási teher miatt nem tudod igazolni, hogy sosem láttál tőlük határozatot. Ha nem érnek el téged elektronikusan, akkor idéntől ügygondnokot neveznek ki, aki "elméletben" téged képvisel, helyettesít az ügyedben, amiről te nem is tudsz! Lefolytatják úgy az ügyeket, hogy egyszer csak azzal szembesülsz, a végrehajtó kilakoltat olyan tartozásért, amiről nem is tudsz és ami lehet, hogy valójában sosem létezett! A kérdésem a következő: mit javasoljunk a magánszemélyeknek és vállalkozásoknak, milyen módon tudják hitelesen igazolni, ha NAV vagy bármely egyéb iratot sosem kaptak meg, annak létezéséről sem tudnak? Hogyan előzhető meg, hogy tömeges eljárások induljanak tetszőleges határozatok alapján, az ügyfeleket saját védelmükből kizárva, hiszen az ellenük folyó ügyekről sem tudnak ezen a módon?

Újfajta vagyonosodási vizsgálattal próbálkozik a NAV Cikk

Az újtípusú vagyonosodási vizsgálat elindításában a legnagyobb szerepe a NAV Felszámolási és Végelszámolási Osztályának van, ahol a bevallások utólagos vizsgálatára irányuló ellenőrzést végeznek a felszámolás alatt lévő cégeknél. Főleg olyan társaságok vannak a célkeresztben, akik semmilyen iratanyagot nem szolgáltattak a felszámolónak.

Adóigazolás határidőn túli kiadása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Januárban kilépett dolgozó éves adóigazolásának kiadására nem került sor határidőben. Van-e ennek valamilyen következménye? A volt dolgozó kártérítést szeretne! Ugyanez vonatkozik az egyéb, távozáskor kiadandó iratokra is (például tb). Eltelt több mint 2 hét. Elmondása szerint a hivatalos iratok nélkül máris kára keletkezett. Ezért kártérítésként annyit kér, amennyit keresett volna a papírok kiadásáig. Jogos-e a követelése? Válaszát előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Helyi adó

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Munkajogi téma

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink