101 találat a(z) felmérés cimkére

Mindössze 1 hónapig bírná fizetés nélkül a magyarok jelentős része Cikk

Bár a fizetések az utóbbi években jelentősen, több mint 15 százalékkal emelkedtek, nem emelkedett a fizetés nélkül áthidalható időszak. A 30-59 évesek átlagosan 7 hónapot tudnának áthidalni így a K&H biztos jövő felmérése szerint. Ráadásul 35 százalékuk maximum 1 hónapig tudná fedezni a kiadásait, ha nem jutna fizetéshez – közölte a pénzintézet. Az is kiderült, hogy 14 százalékuknak 6 hónapra van elegendő tartaléka. Az érintettek negyede pedig nem tud vagy nem szokott félretenni, arányuk jelentősen nőtt, egy évvel korábban ez csak a 18,4 százalékukra volt igaz.

A lakosság és a cégek pesszimizmusa is nő Cikk

A GKI konjunktúraindexe júliusban több mint egyéves, tavaly március óta nem látott mélypontjára esett. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint ez év áprilisa óta az üzleti várakozások mintegy 8, a fogyasztóiak viszont több mint 20 ponttal estek, de a júliusban a cégek és a lakosság pesszimizmusa hasonló mértékben erősödött. (A lakossági felmérésre még a „rezsiemelés” bejelentése előtt került sor.) A cégek áremelési törekvése összességében nem változott, a magyar gazdaság helyzetének megítélése tovább romlott., olvasható a GKI Gazdaságkutató Zrt. honlapján.

Az infláció ellenére sem vásárlunk kevesebbet Cikk

A PwC 2022 tavaszán végzett globális felmérése szerint a fogyasztók továbbra is alkalmazkodnak az ellátási lánc zavaraihoz és a növekvő inflációhoz. A körülmények ellenére a vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben. A világjárvány alatt megjelenő fogyasztói szokások úgy tűnik, hogy hosszú távon is velünk maradnak: az online vásárlás, az otthoni főzés, illetve a lakáson belül végzett szabadidős tevékenységek is beépültek a mindennapokba.

Értem én a humort, csak nem szeretem – az üzleti vezetők nagy része fél a humor alkalmazásától a márkaépítésben Cikk

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.

Tízből négy magyarnak gondot jelent a mindennapi megélhetés Cikk

A megélhetés nehézségei és az egészségügyi ellátórendszer hiányosságai nyomasztják a legjobban a magyarokat, derült ki a Népszavának kutató Publicus Intézet friss felméréséből – írja a nepszava.hu.

Felmérés: szinte minden vezető szerint további béremelésekre lenne szükség Cikk

Százból 94 vezető az infláció hatásainak ellensúlyozására az idei év első négy hónapjában már emelt bért, ugyanakkor 93 százalék szerint további bérfejlesztésre lenne szükség – tájékoztatta az Edenred digitális szolgáltató cég friss online felmérésének eredményéről az MTI-t szerdán.

A pályaelhagyók háromnegyede nem tervezi a visszatérést eredeti szakmájához Cikk

Magyarországon csaknem kétmillió pályaelhagyó van, háromnegyedük biztos benne, hogy többé már nem fog az előző szakmájában dolgozni, a visszatérést csupán a pályaelhagyók negyede tervezi – közölte a Profession.hu szerdán az MTI-vel tavaly ősszel készült reprezentatív online felmérése alapján.

Zuhanóban a befektetői hangulat az euróövezetben Cikk

Az elemzői várakozásoknál is jelentősebben romlott áprilisban a befektetői hangulat az euróövezetben a frankfurti Sentix gazdaságkutató intézet felmérése szerint.

Úgy véljük, a nyugdíjkorhatár emelkedni fog Cikk

A nyugdíjkorhatár emelésével számolnak a magyarok a Prémium Pénztárak reprezentatív kutatása szerint, a legpesszimistább fiatalok úgy vélik, ők 73–74 évesen mehetnek majd nyugdíjba.

Februárban javult a befektetői hangulat az euróövezetben Cikk

Az elemzői várakozásoknál is jelentősebben javult februárban a befektetői hangulat az euróövezetben a frankfurti Sentix gazdaságkutató intézet felmérése szerint.

Idén a karácsonyi ajándékokat már többnyire online vesszük Cikk

A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.

Kérhető-e védettségi igazolvány, illetve oltási igazolás Kérdés

Lakáspiaci kilátások: erősödő kereslet és áremelkedés Cikk

A lakossági jövedelmek látványos emelkedése és a gyerekes vagy gyerekeket vállaló családokat célzó állami támogatások erősen ösztönzik a keresleti oldalt, ahol a felpörgő infláció miatt a befektetőkkel is számolni kell; Budapesten a használt lakásoknál 4–5, az újépítésűeknél pedig 7–8 százalékos áremelkedés várható – derül ki a GKI és a Masterplast közös szeptemberi felméréséből.

A hitelmoratóriumot igénybe vevők több mint harmada még nem áll készen a kilépésre Cikk

A hitelmoratóriumot igénybe vevők 36 százaléka még nem tudja, mikor tudná újrakezdeni a törlesztést, derült ki az Intrum felméréséből. A megkérdezettek többsége inkább a tartozásai növekedéséről és megtakarításai csökkenéséről számolt be 2021-ben, a legnagyobb arányban a magas jövedelmű keresők tudták növelni a vagyonukat.

Csökkenteni kell a növényvédőszerek és a műtrágyák felhasználását, de ez az agrárszakma szerint sok hátránnyal jár Cikk

Az Európai Unió a környezet hatékonyabb védelme érdekében 2030-ig a felhasznált növényvédő szerek 50 százalékos csökkentését kívánja elérni, a műtrágya-felhasználást pedig 20 százalékkal mérsékelné a közösség országaiban. Az Agroinform.hu hazai mezőgazdasági termelők álláspontját mérte fel az uniós stratégia megvalósíthatóságáról, illetve bevezetésének várható következményeiről.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink