112 találat a(z) felmérés cimkére

43 százalék elégedetlen a bérével, 55 százalék anyagi helyzete romlására számít Cikk

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, azonban az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot, miközben a dolgozók 17 százaléka egyáltalán nem számít fizetésemelésre az idén – közölte a Trenkwalder február végén végzett munkaerőpiaci kutatása alapján csütörtökön az MTI-vel.

Duna House: az ingatlanpiacon a kereslet lassú élénkülésére számít idén a szakemberek 72 százaléka Cikk

A megkérdezett szakemberek 72 százaléka pozitív képet festett az ingatlanpiacon a kereslet alakulásáról, a 2022 végére elérkezett mélypont után lassú élénkülésre számítanak 2023 folyamán – közölte friss felmérése alapján a Duna House pénteken az MTI-vel.

Tanulásban alacsony, munkavállalásban magas a középiskolások külföldi mobilitási hajlandósága Cikk

A magyar középiskolásoknak mindössze 5 százaléka szeretné felsőfokú tanulmányait mindenképpen külföldön folytatni, ugyanakkor külföldi munkavállalást már jelenleg is 37 százalékuk tervez a tanulmányaik elvégzését követően – derült ki a Trenkwaldernek a hazai középiskolások mobilitási terveit vizsgáló felméréséből.

Nőtt a megtakarítással rendelkezők száma egy felmérés szerint Cikk

Nőtt a megtakarítással rendelkezők száma, sőt azoké is, akik egy évnél hosszabb időre elegendő tartalékkal rendelkeznek – közölte a BÁV Zrt. decemberi reprezentatív felmérése alapján az MTI-vel hétfőn.

Magyarországon sem kell minden NAV vizsgálattól megijedni – európai adóellenőrzési körkép Cikk

Kilenc európai országot megvizsgálva kiderül, hogy az adóellenőrzések mellett egyedül Magyarországon létezik az úgynevezett jogkövetési vizsgálat, amely megfelelő együttműködés esetén gyakran végződik szankciók nélkül. Teljesen változó a kép, hogy melyik országban mikor kerül sor adóellenőrzésre, nálunk például jellemzően csak a nagyvállalatok számíthatnak rajtacsapásra. Maga az ellenőrzés folyamata viszont mindenhol belefér a 90-180 napos idősávba, Magyarországon átlagosan 3-4 hónapig tart – derül ki a Niveus Consulting Group európai adóellenőrzési felméréséből.

A családok négyötöde próbál takarékosan bánni az energiával Cikk

A magyar családok 60 százalékának nőttek a lakásfenntartási költségei a rezsicsökkentés szabályainak módosítása óta. Egy átlagos háztartásnak 12 ezer forinttal kell többet fizetnie az energiáért, az áremelésben érintettek havi 22 ezer forintos többletkiadásról számoltak be. A megkérdezett családok csaknem négyötöde próbál takarékoskodni a rezsin – derül ki GKI és a Masterplast közös, decemberi kutatásának eredményeiből.

További forintgyengülésre számítanak a nagyvállalati vezetők Cikk

A nagyvállalatok vezetői többnyire a forint további gyengülésére számítanak nyárig, az árfolyamváltozás szinte mindegyiküket hátrányosan érinti – közölte a K&H csütörtökön az MTI-vel.

Idén kevesebbet költünk karácsonyi ajándékokra Cikk

A magyarok 53 százaléka az idén kevesebbet költ majd ajándékokra karácsony előtt, mint szeretne – derül ki a MediaMarkt megbízásából készült reprezentatív felmérésből, amelynek eredményeit hétfőn juttatták el az MTI-hez.

Túlélni az inflációt: sajátmárkás termékek, javítás kidobás helyett, használt ruha Cikk

A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből.

Felmérés: a háztartások többségét érinti a rezsiemelés, negyedük veszélyeztetett Cikk

Átlagosan havi 26 ezer forintos költségemelkedésre számítanak a válaszadók a rezsicsökkentési szabályok módosítása miatt, a legkisebb jövedelmű háztartások kiadásai több mint harmadával növekedhetnek, derült ki az Intrum felméréséből. A magyar háztartások háromnegyede ki tudja gazdálkodni az áremelés miatti plusz kiadást, de 161 ezer háztartást közvetlenül fenyeget a fizetésképtelenség.

Kíméletlenül drágul az élet – kiderül, miről mondanak le leghamarabb a vásárlók Cikk

A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – derül ki az EY 18 ezer fő körében végzett nemzetközi felméréséből.

Mindössze 1 hónapig bírná fizetés nélkül a magyarok jelentős része Cikk

Bár a fizetések az utóbbi években jelentősen, több mint 15 százalékkal emelkedtek, nem emelkedett a fizetés nélkül áthidalható időszak. A 30-59 évesek átlagosan 7 hónapot tudnának áthidalni így a K&H biztos jövő felmérése szerint. Ráadásul 35 százalékuk maximum 1 hónapig tudná fedezni a kiadásait, ha nem jutna fizetéshez – közölte a pénzintézet. Az is kiderült, hogy 14 százalékuknak 6 hónapra van elegendő tartaléka. Az érintettek negyede pedig nem tud vagy nem szokott félretenni, arányuk jelentősen nőtt, egy évvel korábban ez csak a 18,4 százalékukra volt igaz.

A lakosság és a cégek pesszimizmusa is nő Cikk

A GKI konjunktúraindexe júliusban több mint egyéves, tavaly március óta nem látott mélypontjára esett. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint ez év áprilisa óta az üzleti várakozások mintegy 8, a fogyasztóiak viszont több mint 20 ponttal estek, de a júliusban a cégek és a lakosság pesszimizmusa hasonló mértékben erősödött. (A lakossági felmérésre még a „rezsiemelés” bejelentése előtt került sor.) A cégek áremelési törekvése összességében nem változott, a magyar gazdaság helyzetének megítélése tovább romlott., olvasható a GKI Gazdaságkutató Zrt. honlapján.

Az infláció ellenére sem vásárlunk kevesebbet Cikk

A PwC 2022 tavaszán végzett globális felmérése szerint a fogyasztók továbbra is alkalmazkodnak az ellátási lánc zavaraihoz és a növekvő inflációhoz. A körülmények ellenére a vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben. A világjárvány alatt megjelenő fogyasztói szokások úgy tűnik, hogy hosszú távon is velünk maradnak: az online vásárlás, az otthoni főzés, illetve a lakáson belül végzett szabadidős tevékenységek is beépültek a mindennapokba.

Értem én a humort, csak nem szeretem – az üzleti vezetők nagy része fél a humor alkalmazásától a márkaépítésben Cikk

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

2026. évi változások

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

FAD-os ügylet előlege és AAM számlák

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Haszonélvezeti jog üzletszerű értékesítése

dr. Tuczai Dóra

LL.M. (Berlin) ügyvéd

budlegal Ügyvédi Társulás tagja

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 november
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Együttműködő partnereink