6 találat a(z) belföld-rss beruházás cimkére

Akikre nem terjed ki a magyar egészségügyi biztosítás, csak ha borsos árat fizetnek érte Cikk

Vannak, akik bármilyen munkavégzésre irányuló jogviszonyt létesítenek Magyarországon, nem lehetnek biztosítottak a magyar egészségügyi rendszerben, és vannak, akik esetében csak adott jogviszonyban nem áll fenn a biztosítási kötelezettség, de ha további jogviszonyt létesítenek, akkor abban már az általános szabályok szerint kell elbírálni a biztosítottságukat, illetve a járulékfizetési kötelezettségüket.

Döntött az EU Bírósága: a jogellenesen kezelt adatot hivatalból is töröltetheti a felügyeleti hatóság Cikk

Jogszerűen kötelezte az adatkezelőt a személyes adatok törlésére a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) – állapította meg az Európai Unió Bírósága (EUB) egy magyarországi ügyet érintő előzetes döntéshozatali eljárásban (C-46/23.) Cikkünkben bemutatjuk az ügy tanulságait.

Újabb változások az EPR szabályaiban – I. rész: a papírdobozok újrahasználatáról Cikk

Több olyan változtatás is megjelent a Magyar Közlöny 2023. évi 194. számában, amely a gazdálkodók soron következő, azaz 2024. I. negyedéves EPR-bevallását, illetve az annak alapját képező nyilvántartását érinti. Cikksorozatunk első részében az EPR-rendelet csomagolás termékárammal kapcsolatos változtatásait értelmezzük.

Amikor járulékfizetés nélkül is fennáll a biztosítotti jogviszony Cikk

A társadalombiztosítási ellátások (jogosultság, illetve a pénzbeli ellátások mértéke) tekintetében meghatározó jelentősége van a biztosítási jogviszony fennállásának, hosszának. Ezzel párhuzamosan a biztosítási jogviszony tartama alatt a biztosítottat (illetve foglalkoztatóját) járulékfizetési kötelezettség terheli. Ugyanakkor számos olyan helyzet létezik, amikor a biztosítás fennáll, de járulékfizetés semmilyen formában sem történik.

Az ügyfélszolgálati munkában is áttörést hoz a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

Kevesebb várakoztatást és állandó elérést kínálnak a már ma is elérhető digitális rendszerek. Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd – derül ki a UCC sajtóközleményéből.

Nagyüzemi jogalkotás: megint 14 új kormányrendelet jelent meg Cikk

Új kormányrendeletek a Magyar Közlöny 76. számában.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Csed új munkaviszony esetén

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Iparűzésiadó-előleg módosítása önellenőrzéssel

dr. Juhász Péter

jogász-adószakértő

HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink