23 találat a(z) adminisztráció cimkére

Airbnb: uniós bírósági ítélet a franciaországi adminisztratív előírásokról Cikk

A rövid távú ingatlankiadást végző Airbnb Irelandnek Franciaország nem teheti kötelezővé az ingatlanközvetítésre vonatkozó adminisztratív szabályok betartását az Európai Unió luxembourgi székhelyű bíróságának csütörtöki döntése szerint.

Nem saját tuladonú személygépkocsi hivatali célú használata (munkaviszony) Kérdés

Tisztelt Adózóna! Munkavállalónknak szeretnénk útiköltségtérítést fizetni, viszont a hivatali célból használt gépkocsi nem az ő vagy közeli hozzátartozójának a tulajdona, hanem az élettársáé. Kérdésünk az lenne, hogy ilyen esetben milyen adóvonzat lép fel, illetve ez milyen plusz adminisztratív terhet ró a munkavállalóra, és/vagy munkáltatóra a saját tulajdonú gépkocsira fizetett költségtérítéshez képest. Jól gondoljuk, hogy jelen esetben a magánszemélynek mindenképpen nyilatkoznia kell az érvényesíteni kívánt költséghányadról (akár 100 százalék), és majd év végén a saját adóbevallásában "elszámolni" az esetleges különbözettel?

További adóadminisztráció-csökkentést ígér a PM Cikk

Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben az adóterhelés az Európai Unióban 2017-ben. A címvédésre jó esély van, tavaly ugyanis mintegy 290 milliárd forintot, idén pedig több mint 200 milliárd forintot hagynak az adócsökkentések a gyermekes családoknál, a lakosságnál és a vállalkozásoknál – írja közleményében a Pénzügyminisztérium. A tárca célja, hogy a vállalkozások adóadminisztrációjának a csökkentésében is ilyen jó eredményt érjen el, ezért az egyszerűsítések idén is folytatódnak. Öt adófajtával kevesebb lett, és mostantól a vállalkozások mentesülnek a havi KSH adatszolgáltatási kötelezettség alól – emeli ki a közlemény.

Visszáru kezelése Kérdés

Tisztelt Cím! Állásfoglalásukat szeretném kérni a következő gazdasági esemény megítélésében. Egyik szállítónktól 2018. júliustól rendszeresen nagy összegben vásárolunk (az egyes számlák áfatartalma rendre meghaladja a 100 ezer forintot). Ezekből a szállításokból heti rendszerességgel visszáruzunk tételeket (például minőségi kifogás miatt). A szállító ezekről jóváíró számlákat állít ki, ahol mindenegyes sornál feltünteti az eredeti számlaszámot, amin elhoztuk az árut. Az online számlarendszerben jelenti ezeket a jóváíró számlákat. Amikor átvettük az árut, minden rendben volt a szállítással (mennyiség, ár stb.). Kérdésünk, hogy a visszáru ügylet alapot ad a számla módosításnak? Ezek a visszaküldések nem lehetnek különálló ügyletek? Ez a kérdés azért nem mindegy, mert akkor a bejövő oldali számlákat nekünk is hasonlóképpen kell jelenteni az áfabevallásban. Ráadásul egy eredeti számlához több, akár 20-30 jóváíró számla is kapcsolódhat majd az elkövetkező 1-2 évben. Ráadásul például a 8. jóváíró számlában nem az eredeti számlát kell előzmény számlaként jelölni, hanem a 7. jóváírót, így kell egy értékesítési láncolatot képezni és a havi bevallás mellékletében jelenteni. Ez a folyamat hihetetlen adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra. Köszönettel: István

Az adóügyi adminisztráció csökkentésére vár javaslatokat a PM Cikk

Míg a magánszemélyek esetében – az szja-bevallás adóhivatali elkészítésével – az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig magas, ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van a bürokratikus terhek csökkentésére – mondta Izer Norbert a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára az MTI-nek.

Jöhet a 9 százalékos szja, de többet érne az adminisztráció-csökkentés Cikk

Több lépcsőben egy számjegyűre csökkenhet a személyi jövedelemadó kulcsa, de ez nem elegendő a kisvállalkozások segítéséhez: az adminisztratív könnyítések önmagukban is felérnének egy adócsökkentéssel - mondta Domokos László, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke a novekedes.hu-nak adott interjújában.

Adó- és adminisztrációs előnyök miatt van egyre több egyéni vállalkozó Cikk

Tavaly majdnem 70 ezer egyéni vállalkozás indult Magyarországon, ami messze meghaladja a korábbi évek értékeit, számuk 450 ezerre nőtt, ami közelíti a cégekét – közölte az Opten céginformációs szolgáltató az MTI-vel.

Tíz éven belül eltűnhet a könyvelési szakma? Így lehetne túlélni Cikk

Rontják az adózási, számviteli szakma presztízsét, miközben nem mérsékelik a munkaterhelést a 2018-ban hatályba lépő adószabályok és a tervezett reformok – állapítja meg a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete (MAKSZOE).

Az adófeltöltés eltörlését javasolják az adótanácsadók Cikk

Hamarosan itt van december 20-a, amikor azoknak a vállalkozásoknak, akiknek előző évi nettó árbevétele meghaladta a 100 millió forintot, teljesíteniük kell a társasági és helyi iparűzési adó feltöltésére vonatkozó kötelezettségüket. Ez a tevékenység azonban nem több, mint felesleges adminisztráció, az állam bevétele ettől nem lesz több, ellenben a becslés kockázattal jár az adózók és a költségvetés számára is. Ezért is kérjük évek óta ennek megszüntetését az adminisztrációcsökkentésére vonatkozó javaslatainkban. – emelte ki Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke.

Igény esetén kitelepülnek a NAV munkatársai a munkáltatókhoz Cikk

Az adóadminisztráció átalakításában központi helyet foglal el a vállalkozások terheinek csökkentése, adminisztrációs feladataik egyszerűsítése – mondta Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára egy szakmai rendezvényen Budapesten – írja a kormany.hu.

Szálláshely-szolgáltatók, figyelem! Új adatközlési rendszer lesz Cikk

Módosítaná a kormány a szálláshely-szolgáltatók adatközlési kötelezettségének szabályait adminisztrációs terheik csökkentése és egy korszerű informatikai szolgáltatás létrehozása érdekében az Országgyűlés honlapján ma közzétett törvénymódosítási javaslat szerint.

Drasztikusan nő a kockázat és az adminisztráció – változás a társasági adózás érzékeny pontján Cikk

Tízezres nagyságrendre tehető Magyarországon azoknak a vállalkozásoknak a száma, amelyeknek jelentős adminisztrációs többletterhekkel és növekvő adózási kockázatokkal kell szembenézniük 2018-tól. Ennek oka az a tegnap kihirdetett NGM rendelet, amely a nemzetközi adóelkerülés nehezítését célzó globális törekvésekkel összhangban hazánkban is kötelezővé teszi az érintett cégeknek a kétlépcsős nyilvántartási forma alkalmazását transzferár-dokumentációjuk elkészítése során. A szabályozás a kizárólag belföldi jelenléttel bíró kapcsolt vállalkozásokra ugyanúgy vonatkozik, mint a nemzetközi cégcsoportokra.

Súlyos bírságok jöhetnek, jelentősen nőhetnek a kkv-k terhei? Cikk

A jelenleginél komplexebb és bonyolultabb nyilvántartás terhelné a kapcsolt vállalkozásokat a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) nemrégiben közzétett tervezete szerint, amely már nemcsak a nagyvállalatokat, hanem a kis- és középvállalkozásokat is érinti, jelentős adminisztrációs terhet rakva ezzel rájuk – hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

Túl sok adminisztrációs teher: ezért nem tetszik a kormánynak az EU adóelkerülés elleni javaslata Cikk

Magyarország minden erejével támogatja az adóelkerülés elleni uniós szintű fellépést – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az uniós pénzügyminiszterek ülésén azonban elmondta, a magyar kormány az Európai Bizottság most bemutatott adóelkerülés elleni intézkedésének újragondolását javasolja, ugyanis ez a vállalkozásoknak aránytalan mértékű adminisztrációs tehernövekedést jelentene – áll a szaktárca közleményében.

Adó 2017: értelmetlen adónemek, ugyanakkora összterhelés, bizakodás Cikk

Bár tavalyhoz képest eggyel csökkent az adók száma, azok nagyságrendje és az adórendszer szerkezete nem mutat változást. Adóbevétel szempontjából továbbra is az áfa a listavezető, amiből 3300 milliárd forinttal gyarapodott 2016-ban a költségvetés – derül ki a Jalsovszky Ügyvédi Iroda összesítéséből.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Nonprofit kft. áfa levonhatósága II.

Nagy Norbert

adószakértő

Beruházás bérelt ingatlanon

Nagy Norbert

adószakértő

Éttermi kiszállítás számlázása

Kelemen László

adószakértő, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 május
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close