Belföldi és nemzetközi fuvarozásban dolgozók Kérdés
Tisztelt Adózóna ! Kérem, tájékoztassanak az Mt. változása miatt esetlegesen szükségessé váló bérszámfejtési változásokról a belföldi- és nemzetközi forgalomban dolgozó gépkocsivezetőkkel kapcsolatban. Ők az AETR szerint dolgoznak: naponta maximum 9 óra lehet a vezetési idő, de hetente 2-szer lehet 11 óra úgy, hogy kéthetente összesen a 90 órát nem lépheti túl. 6 nap után 24 óra pihenőt kell kivenni, a következő 6 nap után 45 órát. Vasárnapra kell-e 100 % túlórapótlékot fizetni, illetve a 8. órát követő vezetésekre kell-e túlórát számolni? Az AETR EU-s jogszabály: ez felülírja-e a munka törvénykönyvét? Melyik az erősebb? Előre is köszönöm a választ.