hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Javult az APEH hatékonysága a dél-dunántúli régióban

  • MTI

Javult az adóhatóság hatékonysága a dél-dunántúli régióban; a bevételeket és a szakmai mutatókat illetően is felülmúlják az eredmények az előző év hasonló időszakát - közölte Kesjár János, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságának igazgatója Kaposváron.

Az év első 10 hónapjáról beszámoló sajtótájékoztatón a régióigazgató a szervezeti változásokról szólva kiemelte: az év elején megerősítették az ellenőrzést és végrehajtást, szeptemberig 500, azóta további 127 szakember foglalkozik a jelenleg 1147 fős regionális hivatalban ezzel a területtel. A három megyeszékhelyen - pécsi, kaposvári és szekszárdi egységekkel - pedig létrehozták az Illeték főosztályt.

Kesjár János a kiemelt adó- és járulékbevételek alakulásáról elmondta: 61,5 milliárd forint általános forgalmi adót, 63 milliárd forint személyi jövedelemadót, 7,4 milliárd forint egyszerűsített vállalkozói adót, 9,9 milliárd illetékadót, 1,9 milliárd forint késedelmi pótlékot illetve bírságot, 6,4 milliárd forint társasági és osztalékadót fizettek be a régió adózói. Az e körbe tartozó összes bevétel közel 269 milliárd forint, amely 16,3 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Nagypál Imre ellenőrzési és végrehajtási szakigazgató közölte: 10 hónap alatt 22 ezer ellenőrzést végeztek, amelynek során 13,3 milliárd forint nettó adókülönbözetet tártak fel. Ebből 12,6 milliárd forint jogerős, azaz ennyi az adózók által elismert összeg.

A szakigazgató arról is beszámolt, hogy 1.153 vagyonosodási vizsgálatot indítottak el, amelyből 932-őt befejeztek. Az ellenőrzés során 3,7 milliárd forint adóhiányt tártak fel - tette hozzá.

Szulimán Gyula adó- és illetékügyi szakigazgató az ügyfélkapcsolatokról elmondta: egységesítették és hetente 2,5 órával növelték az ügyfélfogadási időt a megyeszékhelyeken és további 10 kirendeltségen, létrehoztak úgynevezett Contact Centert, amelynek munkatársai telefonon, írásban és e-mailben tartják a kapcsolatot az ügyfelekkel. Az év első tíz hónapjában mintegy 65 ezren kértek és kaptak tájékoztatást ily módon - közölte. Hozzátette: személyesen csaknem 200 ezren keresték fel a hivatal ügyfélszolgálatát.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkaidő-nyilvántartás elektronikusan

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyesületi tag bejelentése

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

Színházjegy elszámolása

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink