adozona.hu
A mobil és online játékok piacán indul fogyasztóvédelmi ellenőrzéssorozat
//adozona.hu/altalanos/fogyasztovedelmi_ellenorzes_NKFH_jatekok_ce_UWJ9C1
A mobil és online játékok piacán indul fogyasztóvédelmi ellenőrzéssorozat
Összehangolt uniós fogyasztóvédelmi ellenőrzés indul a mobil és online játékok piacán – közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az MTI-vel hétfőn.
A hatóság kiemelt figyelmet fordít a fiatal fogyasztókat érintő kihívásokra, különös tekintettel a digitális környezetben felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekre. Ennek jegyében az NKFH 2025 tavaszán részt vesz a Nemzetközi Fogyasztóvédelmi Jogérvényesítési Hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network; ICPEN) által koordinált, a mobil és online játékok összehangolt ellenőrzését célzó nemzetközi akcióban – írták. A nemzetközi kampány célja, hogy a részt vevő hatóságok átfogó képet kapjanak a mobil- és online játékok piacán jelen lévő, fogyasztóvédelmi szempontból aggályos gyakorlatokról, és hatékonyabbá tegyék saját vizsgálataikat.
Kiemelték, hogy a videójáték-ipar napjaink egyik legdinamikusabban növekvő szektora, amelynek globális piaca meghaladja a 217 milliárd amerikai dollárt. A gyors növekedéssel párhuzamosan számos olyan üzleti gyakorlat alakult ki, amely potenciálisan sértheti a fogyasztók, különösen a kiskorúak érdekeit - hívták fel a figyelmet.
Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke a közleményben elmondta: a családok védelme kiemelt feladata az NKFH-nak, és a nemzetközi akcióban való részvétel teljesen összhangban van a hatóság idei ellenőrzési és vizsgálati programjában meghatározott „Videójátékok fogyasztóvédelmi szempontú ellenőrzése” című témavizsgálattal. A gyermekeket is érintő vizsgálatok célja a családok hatékonyabb védelme és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása – mondta.
A közlemény szerint vizsgálják a véletlenszerű jutalmakat kínáló fizetési rendszerek átláthatóságát, a játékokon belüli vásárlások feltételeit, az eladások ösztönzését szolgáló manipulációs technikákat, vagy a gyermekek számára félrevezető reklámokat és mechanizmusokat, illetve a játékokat népszerűsítő tartalomkészítők felelősségét.
Hozzászólások (0)