hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Változnak az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszer szabályai

  • adozona.hu

A Magyar Közlöny 2023. évi 164. számában november 20-án kihirdetett 61/2023. AM rendelet módosítja az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszerre vonatkozó követelményekről szóló 28/2017. FM rendeletet.

Az új jogszabály kimondja:

♦ önellenőrzést végző személy: az élelmiszer-vállalkozó által megbízott, az önellenőrzésért és az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős természetes személy;

♦ az élelmiszer-vállalkozásnak az önellenőrzés megvalósítása érdekében

a) kis- és mikrovállalkozás (2004. évi XXXIV. törvény) esetében papíralapú vagy elektronikus,

b) az a) pontba nem tartozó élelmiszer-vállalkozás esetében elektronikus,

folyamatosan végrehajtott, megfelelően részletes önellenőrzési tervvel kell rendelkeznie;

♦ az  önellenőrzési tervnek tartalmaznia kell az önellenőrzést végző személy nevét is;

♦ az önellenőrzési tervben meghatározottak végrehajtását, valamint ha szükséges, az azokra épülő beavatkozást

a) a kis- és mikrovállalkozás papír alapon vagy elektronikusan,

b) az a) pontba nem tartozó élelmiszer-vállalkozás elektronikus formában,

dokumentumokkal igazolja, és azokat megőrzi az önellenőrzéssel érintett telephelyén, a hatósági ellenőrzés számára hozzáférhető módon, az önellenőrzési tervben meghatározott ideig, de legalább két évig;

♦ dokumentációs rendszer elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek (a Nébih által a honlapján közzétett műszaki feltételek szerint) alkalmasnak kell lennie arra, hogy ahhoz az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv távolról és a helyszíni ellenőrzés során is hozzáférhessen, de kis- és mikrovállalkozás a dokumentációs rendszer elektronikus formában történő vezetése esetén eltérő informatikai rendszert is alkalmazhat;

♦ kis- és mikrovállalkozás önellenőrzési együttműködési megállapodást köthet a Nébih-hel;

♦ a rendelet hatálybalépésekor már működő, kis- és mikrovállalkozásnak nem minősülő élelmiszer-vállalkozásnak az e rendelet szerinti elektronikus önellenőrzési tervvel és elektronikus dokumentációs rendszerrel 2024. május 1-jétől kell rendelkeznie.

A rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kata melletti munkavégzés

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Ingatlaneladás szja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink