hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Új időszámítás kezdődött a fogyasztóvédelemben

  • adozona.hu

2022. május 28-án több pontban is változáson mentek keresztül a fogyasztóvédelmi előírások – hívja fel a figyelmet közleményében az EY Law.

Szombat óta kötelező például értékelési és moderálási szabályzatot, vagy azzal egyenértékű tájékoztatást alkalmaznia azoknak a cégeknek, amelyek vásárlói véleményeket tesznek közzé. Szigorodtak továbbá a fizetett reklámok megjelenítésével, a szerződéskötést megelőző fogyasztói tájékoztatással vagy például az árkedvezmények bejelentésével kapcsolatos elvárások is. Azok a vállalatok, amelyek nem felelnek meg az új szabályoknak, hatósági elmarasztalás esetében akár a szankciót kiszabó határozat meghozatalát megelőző évben elért nettó árbevételük 10 százalékáig terjedő pénzbírsággal is büntethetőek.

Egyre többet ér a vásárlók véleménye

2022. május 28-a óta minden vállalkozásnak rendelkeznie kell egy úgynevezett értékelési-moderálási szabályzattal, ha közzétesz vásárlói véleményeket vagy értékeléseket. A dokumentum tartalmi és formai követelményeiről és a május 28-i változásokról a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közelmúltban publikált egy összegzőt, praktikus tippekkel.

„A szankciók elkerülése érdekében kiemelten fontos, hogy a cégek tisztában legyenek azzal, hogy, még ha meg is fogadják a GVH javaslatait, a jogi megfeleléshez szükséges részletességet a GVH tájékoztatója nem éri el, ahogy az adatvédelem területére sem tér ki. Ezért ha a vállalkozás még nem készített értékelési-moderálási szabályzatot vagy készített, de nem biztos benne, hogy az kellően részletes, akkor érdemes minél hamarabb szakértő tanácsadást igényelnie. A kockázat jelentős, hiszen például a moderálási szabályzat hiánya igen könnyen detektálható, vagyis akár egyetlen fogyasztói panasz, vagy versenytársi bejelentés is hatósági eljárásindítást és szankciót eredményezhet” – mondta el Dr. Nagy Andrea Magdolna, az EY Law fogyasztóvédelemi joggal foglalkozó ügyvédje.

A hétvégén hatályba lépett fogyasztóvédelmi jogi előírások számos további, fontos változást hoztak. Szombattól például már arról is tájékoztatni kell a cégeknek a fogyasztókat, ha az internetes keresési találatok olyan kereskedők termékeit, honlapjait vagy hivatkozásait is tartalmazzák, akik fizettek a megjelenésért. Szintén előzetesen, már a vásárlásra való felhívásban jeleznie kell az online értékesítőknek, ha egy harmadik feles megállapodás nem minősül fogyasztói szerződésnek, és emiatt a vevőt nem illetik meg a fogyasztói jogok.

Szigorúbb feltételek alkalmazandóak az akciózásra is

2022. május 28. napjától fő szabály szerint az akciós ár feltüntetésekor szükséges egy referenciaár, nevezetesen a megelőző harminc nap legalacsonyabb árának egyidejű megadása is. Jó hír a vállalatoknak, hogy az EY képes kialakítani olyan személyre szabott robotikai megoldást is, ami minimális emberi erőforrással biztosítja, hogy termékenként bizonyítható legyen a legalacsonyabb ár.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cafeteria

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Globális minimumadó 2024-re

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink