hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Trump adóbevallásával foglalkozott az amerikai sajtó

  • MTI/Adózóna

Az amerikai MSNBC televízió egyik kedd esti politikai műsorában nyilvánosságra hozták Donald Trump 2005-ös adóbevallásának egyik részletét, amelyből az derül ki, hogy a jelenlegi elnök egyáltalán nem volt adócsaló.

A dokumentumrészlet szerint Donald Trump 2005-ben 153 millió dollárt keresett, és 36,5 millió dollár jövedelmi adót fizetett.

Abból a két oldalból, amely a baloldali televízió birtokába került, kiderül, hogy ugyanabban az évben Trump 103 milliós veszteségről is számot adott, noha a kiszivárgott dokumentum a részletekre már nem tér ki.

Az adót az ingatlanmágnás az akkor érvényes 24,5 százalékos adókulcs szerint fizette, szemben az átlagamerikai 10 százalékos adókulcsával. Ez kevesebb annál a 27,4 százalékos kulcsnál, amelyet az egymillió dolláros vagy annál nagyobb jövedelemre szert tevő adófizetőknek megállapítottak. Az akkor érvényben lévő törvények szerint azonban a nagy anyagi veszteséget elszenvedő vállalkozók a veszteség elkönyvelése utáni években adólevonással élhettek. Donald Trump ezt a törvény adta lehetőséget vette igénybe, hiszen 1995-ben a kaszinói miatt mintegy 900 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

A The New York Times című napilap egyébként már tavaly, az elnökválasztási kampány idején utalt arra, hogy Trump korábban olyan nagy veszteséget könyvelt el, amely lehetővé tette számára, hogy 18 éven keresztül ne kelljen jövedelemadót fizetnie.

A Fehér Ház kedden késő este közleményben reagálva szintén ezt az összeget említette meg, de leszögezte azt is, hogy az információk megjelentetése a televíziós műsorban törvénysértő volt. "Annyira elkeseredetten küzdenek a nézettségért, hogy még törvényt is sértenek azért, hogy egy több mint egy évtizeddel ezelőtti adóbevallás két oldalát bemutathassák" - fogalmazott az elnöki hivatal közleménye.
Rachel Maddow műsorvezető arra hivatkozott, hogy egy független hírportál újságírója adta neki a dokumentumot, az adóügyekkel foglalkozó hírportál munkatársa, David Cay Johnston pedig azt állította, hogy postán kapta őket.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Előfizetési csomagajánlataink:


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




További hasznos adózási információk

hirdetés
NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Nyelvoktatás számlázása

Szipszer Tamás

adószakértő

Ez engem is érdekel Ez engem is érdekel

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close