További témák
Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Tetemes áremelésre készülnek a fuvarozók

  • MTI/Adózóna

A fuvardíjak azonnali, 15-20 százalékos emelését javasolja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – jelentették be az érdekképviseletek közös sajtótájékoztatójukon.

A fuvarozók költségei jelentően emelkedtek, a biztosítási díjak 3-4 szeresére nőttek, az üzemanyagárak megduplázódtak, az útdíjak folyamatosan emelkednek, a járműalkatrészek és a munkabérek is jelentősen nőttek – sorolta a fuvardíjak drágításának indokait Szabó György, a magyar nehézgépjármű-kapacitás negyedét képviselő MKFE elnöke. Hozzátette: a vállalkozások jelenlegi árszintje nem biztosítja a működés alapvető fenntartását sem, az ágazat haszonkulcsa alig haladja meg a 2 százalékot.

Csaknem ezer cég tűnt el az ágazatból az alacsony díjszint miatt kialakult pénzügyi nehézségek következtében, miközben a nyugat-európai kereslet soha nem tapasztalt mértékben nő a fuvarozás iránt. Az áremelés a nemzetközi fuvarozásban fog megjelenni, azaz nem elsősorban a belföldi fuvarozást érinti.

A túlélés kulcsa a jól képzett munkaerő, amihez európai szintű bérek és munkafeltételek szükségesek, amit ezzel az emeléssel lehet megvalósítani. Az emeléstől azt várják a fuvarozó cégek, hogy európai szintű bért fizethetnek és jobb minőségű szolgáltatást tudnak majd nyújtani – összegezte Szabó György.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy a közúti fuvarozás kulcsfontosságú az ellátási láncban, a díjemelés elkerülhetetlen a több ezer munkavállaló munkahelyének megőrzése érdekében. Megjegyezte: a közúti fuvarozásban tevékenykedő cégek 95 százaléka kisvállalkozás.

Elmondta, a kötelező biztosítások díja 300 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, egy szerelvény biztosítási díja meghaladja az egymillió forintot, a biztosítók jelentős erőfölényével szemben nincs lehetőségük fellépni. Az érdekképviseletek szerint a fuvarozási díjak emelését el kell fogadniuk az érintetteknek. A kelet-európai társszervezetekkel is egyeztetnek a javaslatukról.

Füle László, a mintegy 3700 tagvállalkozást tömörítő NiT Hungary elnöke rámutatott: a munkabérek, illetve az üzemanyagok költsége jelentősen emelkedett, az amortizációs költségek 20 százalékkal nőttek , s a használt járművek eladása is nehézkes, mindezek miatt szükséges a díjemelés. Az országban lenne elég gépkocsivezető, de jelentős részük Nyugat-Európában dolgozik, az ő visszacsábításukhoz béremelés kell, ami költségnövekedést és áremelkedést hoz.

Árvay Tivadar, az MKFE főtitkára az MTI kérdésére közölte: az áremeléseket azonnal meg kell tenni az ellátás zavartalansága érdekében, ellenkező esetben az áruhiányok egyre gyakoribbá válnak.

Lajkó Ferenc, a Waberer's vezérigazgatója jelezte: egyetértenek az érdekképviseletek javaslatával, a költségek rohamos emelkedésével a teljes szektor profitnyomás alatt van. Korábban az üzemanyagárak csökkenése miatt nem kellett díjat emelni, mert fedezte a költségemelkedést, de az üzemanyagárak már tavaly óta nőnek. A cég eddig 7-10 százalékot emelt már az árain. A kisebb cégeket is erre biztatja, mivel szerinte az végrehajtható.

Az előfizetéssel elérhető tartalmak között további cikkeket olvashat a témáról.

Válasszon csomagajánlataink közül:

Ha előfizetőnk, lépjen be!

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Katás egyéni vállalkozó

Szipszer Tamás

adószakértő

Őstermelés

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

Őstermelő áfakörből való kilépése

Szarvas Imréné

könyvvizsgáló, adószakértő, könyvelő

2018 december
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetés
FONTOS JOGSZABÁLYOK
  1. KATA és KIVA 2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
  2. Art. 2003. évi . XCII. törvény
  3. Áfa 2007. évi CXXVII. törvény
  4. Áht. 1992. évi XXXVIII. törvény
  5. EHO tv. 1998. évi LXVI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról
  6. Ekho tv. 2005. évi CXX. törvény az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról
  7. EVA tv. 2002. évi XLIII. törvény az egyszerűsített vállalkozói adóról
  8. Helyi adó tv. 1990. évi C. törvény a helyi adókról
  9. Itv. 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  10. Jöt. 2003. évi CXXVII. törvény a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól
  11. Rega. tv. 2003. évi CX. törvény a regisztrációs adóról
  12. Szakhoz. tv. 2003. évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról
  13. Számv. tv. 2000. évi C. törvény a számvitelről
  14. Szja 1995. évi CXVII. törvény
  15. Szlarend 24/1995 PM rendelet
  16. Tao tv. 1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról
  17. Tbj. 1997. évi LXXX. törvény a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről
  18. Tbj. vhr. 195/1997. (XI. 5.) Korm. rendelet a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény végrehajtásáról
  19. Tny. 1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról
  20. Tny. vhr. 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X