hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Telefonadó: a Vodafone "megosztja" a terheket

  • MTI

Megosztja az új telefonadó terhét az előfizetőkkel a Vodafone Magyarország, július 1-jétől tarifamódosítást hajt végre, a változásokat csütörtökön az általános szerződési feltételekben is közzétette.

A telefonadó a Vodafone-nak 8-10 milliárd forint plusz terhet jelent éves szinten,  ez egy pár milliárd forinttal meghaladja a válságadót - mondta Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. Kifejtette, a telefonadó újabb súlyos teher, amelyet a társaság már nem tud egyedül vállalni, ezért megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban miden esetben kisebb lesz, mint a cégre kivetett adó.   Beck György, a társaság elnöke elmondta, hogy az iparág számára a válságadó és a telefonadó éves szinten 100 milliárd forintos teher.

A tarifaváltozás nem érinti a bónuszperceket, valamint az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket, illetve a speciális Vodafone díjcsomagok által kínált egyéb ingyenes kedvezményeket sem - közölte a társaság.

Az emelés az előfizetéses ügyfeleknél havonta fix összegben jelentkezik, de egyetlen esetben sem haladja meg a fizetendő adó maximumát.

A feltöltő kártyás ügyfelek esetében a tarifamódosítás percenkénti és sms-enkénti mértéke is kevesebb a törvényben meghatározott nettó 2 forintnál. A cég - közlése szerint - nem hárítja át az új adót teljes mértékben ügyfeleire, megőrzi díjcsomagjainak átláthatóságát és egyszerűségét, és megtartja a piacon a Vodafone által kínált kedvezményeket is.

Ahol lehetséges, a vállalat egyszerűen megemeli a havidíjat egy fix összeggel, hogy legalább részben kompenzálja a fizetendő magasabb adót. A feltöltő kártyás ügyfeleknél ez az elv nem alkalmazható, amiatt, hogy nem fizetnek havidíjat. Az esetükben a Vodafone emel a perc- és sms-díjakon. A konkrét összegek mindkét esetben a törvény által meghatározott adómérték alatt maradnak.

A Vodafone a telefonadó maximumára vonatkozó, a parlament által megszavazott 6 hónapos átmeneti, december 31-ig tartó enyhítő javaslatot július elsejétől az ügyfelei számára is elérhetővé teszi.

A lakossági előfizetői tarifáknál sávos lesz a havidíj-változás, azaz arányosan a díjcsomagokban foglalt percek mennyiségét veszi alapul, vagyis a csomagokban foglalt percek mennyiségétől függően emelkedik.

A kisvállalati ügyfelek esetében SIM-kártyánként fix kiegészítő havi előfizetési díjat vezetnek be.

A feltöltő kártyás ügyfelek esetében, annak speciális, előre fizetett jellege és jellemzően havidíjmentessége miatt az előbbiektől eltérő megoldásra kényszerül a mobilszolgáltató és magasabb percdíjakat vezet be. Igaz, az emelés mértéke nem éri el a nettó 2 forintot és nem vonatkozik a jutalompercekre és jutalom sms-ekre.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink