adozona.hu
Leaszfaltozzák az összes budapesti földutat – ígéri Tarlós
//adozona.hu/altalanos/Tarlos_negy_even_belul_az_osszes_fovarosi_f_XTYDJ9
Leaszfaltozzák az összes budapesti földutat – ígéri Tarlós
A tervek szerint négy éven belül az összes budapesti belterületi földutat leaszfaltozzák – közölte Tarlós István főpolgármester ma a budapesti útépítési program keretében elkészült első XVIII. kerületi út átadásán.
A program első körében 13 kerület pályázott eredményesen, és így 181 földutat, 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A két legnagyobb támogatást a XVIII. és a XXI. kerület kapta – közölte Tarlós István.
Jelenleg Budapesten még mintegy 225 kilométernyi földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le.
A Miniszterelnökség az év elején döntött arról, hogy a főváros XVIII. kerülete 1,1 milliárd forint támogatást kap a belterületi földutak burkolására. A forrás felhasználásával várhatóan lehetőség nyílik több mint húsz utcányi úttest átalakítására, és a munkaterv keretében a változó szélességű útszakaszok kialakítása mellett a közvilágítást is kiépítik – ecsetelte a főpolgármester, megjegyezve, hogy Budapesten a XVIII. kerület rendelkezik a harmadik leghosszabb burkolatlan útszakasszal.
A jövőbeni tervek között kiemelten szerepel az Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújítása, már előkészítés alatt, illetve terveztetési folyamatban van a Nagykőrösi út pestszentimrei szakaszának teljes körű felújítása, továbbá a nyár folyamán a Pestszentimre városközpontjában található Nemes utca is megújul.
Ughy Attila (Fidesz-KDNP) XVIII. kerületi polgármester kiemelte: a csaknem egy évtizede tartó példás és eredményes együttműködés újabb állomásához érkeztek, és az állam, a főváros és a kerületi önkormányzat közös munkájának köszönhető, hogy egyre nagyobb ütemben aszfaltozzák le a földutakat.
Tarlós István a 4-es és 6-os villamos pályaépítési munkálataival járó közlekedési helyzetre vonatkozó újságírói kérdésre válaszolva elmondta: ha a hetven tonnás Combino villamosokhoz nem alacsonyabb teherbírású pályákat építettek volna annak idején, akkor nem kellene a villamospályákat szakaszosan szinte évente felújítani. Azok az alépítmények, amelyek most készülnek, nem fognak újabb és újabb felújítására szorulni – ígérte, megjegyezve, hogy télen ilyen munkák nem végezhetők.
Hozzászólások (0)