hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Rendeződött az újabb Apple-ügy, aki eltérést talál a bankszámláján, jelezze!

  • adozona.hu

Sikerült megnyugtató módon elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett – ám a valóságban le nem vont – tranzakciókat, ami az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő. Magyarországi ügyfelet nem ért kár, ha valaki mégis eltérést talál bankszámláján, célszerű azt jelezni bankjának – írja honlapján a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A hazai kereskedelmi bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB azonnali együttes fellépésének köszönhetően megnyugtatóan zárult az Apple alkalmazásboltjának (Apple Store) szeptember 30-a éjszakai technikai hibája miatt keletkezett, több százezer hazai banki tranzakciót érintő probléma.

Az Apple-tól kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait. Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyfél esetében ténylegesen csak egyszer vonták le az azok által kezdeményezett tranzakciók költségeit. Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban.

Mint ismert, szeptember 30-án az az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció kapcsán duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés. Az Apple hibája Magyarország mellett még 20 állam ügyfeleit érintette.

A magyar bankok – az MNB-vel szoros együttműködésben – a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve tudtak most gyorsan fellépni és intézkedni arról, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg mindenki számláján – olvasható az mnb.hu-n.

Olvassa el a témában az Adózóna korábbi írásait:

Újabb Apple ügy: az MNB és a Bankszövetség is figyelemmel kíséri az eseményeket

Apple Pay-botrány: a legtöbb ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összeget, jelezze, aki még nem!

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink