hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Online vásárlás során a fogyasztók gyakran nem kapnak egyértelmű tájékoztatást

  • MTI

Gyakran nem tájékoztatják egyértelműen a fogyasztókat az árakról és az engedményekről az internetes vásárlások során, a vizsgált webshopok 60 százalékánál szabálytalanságokra derült fény – közölte az Európai Bizottság pénteken.

A tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok a brüsszeli testület koordinációjával mintegy 560 honlapot világítottak át 24 európai uniós országban, illetve Norvégiában és Izlandon.
    
A vizsgált webshopok nagyjából 60 százalékánál találtak fogyasztóvédelmi szabálysértést, főként az árak és a különleges ajánlatok feltüntetését illetően.
    
Az engedményeket kínáló oldalak több mint 31 százalékánál vagy fennállt a gyanú, hogy az akciók nem valódiak, vagy pedig nem tüntették fel egyértelműen az akciós ár kiszámításának módját.
    
Az ellenőrzött 560 honlap közül 211 az online vásárlás kezdetén alacsonyabb vételárat tüntetett fel, mint fizetéskor. Az ezen honlapokat üzemeltető kereskedőknek 39 százaléka nem nyújtott megfelelő tájékoztatást a kézbesítés, a fizetés, a foglalás kapcsán felmerülő elkerülhetetlen pluszköltségekről.
    
Az uniós fogyasztóvédelmi jog értelmében a kereskedőknek az árakat úgy kell feltüntetniük, hogy azok az összes kötelező költséget tartalmazzák, ha pedig ezeket a költségeket nem lehet előre kiszámítani, akkor legalább azt jelezniük kell, hogy számítaniuk kell ilyen költségekre.
    
A kereskedők a vizsgált honlapok 59 százalékánál megszegték azon kötelezettségüket, hogy könnyen hozzáférhető linket tegyenek közzé, mely az online vitarendezési platform oldalára vezeti a fogyasztót, holott ez kötelező a hatályos jog alapján.
    
A honlapok csaknem 30 százaléka esetében az ellenőrök szabálytalanságokat tártak fel az elállási jogról való megfelelő tájékoztatással kapcsolatban.
   
"Megdöbbenéssel tölt el a problémás weboldalak nagy száma. Az online kereskedők kötelesek teljességgel tiszteletben tartani az EU-s fogyasztóvédelmi szabályokat. A nemzeti hatóságok az Európai Bizottság segítségével most megteszik a szükséges lépéseket a tisztességtelen üzleti gyakorlatok megszüntetésére" – közölte Vera Jourová illetékes uniós biztos.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink