adozona.hu
Leépít az Audi! 9500 németországi munkahely szűnik meg
//adozona.hu/altalanos/Leepit_az_Audi_9500_nemetorszagi_munkahely__EF0GDK
Leépít az Audi! 9500 németországi munkahely szűnik meg
Az Audi német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban – szellőztette meg hírportálján a Handelsblatt. Az Audi a német üzleti lap információját megerősítve közölte, hogy a leépítést 2025-ig hajtják végre.
A német üzleti lap értesülése szerint az állások megszüntetéséről szóló terv a menedzsment és az üzemi tanács tárgyalásainak eredménye. Az is szerepel benne, hogy nemcsak leépítés, hanem létszámfejlesztés is indul, a társaság jövője szempontjából fontos területeken 2000 új munkahelyet hoznak létre.
A leépítést a munkavállalói érdekképviseletek számára elfogadható módon és az aktuális üzletmenettől függetlenül, egy átfogó átalakítás részeként hajtják végre. A társaságnál maradó 50 ezer munkatárs foglalkoztatási garanciát kap 2029-ig.
Az Audi közleménye szerint a leépítést a menedzsment és az üzemi tanács megállapodása alapján a "demográfiai görbe mentén" hajtják végre, vagyis nem töltenek be nyugdíjazás révén megszűnő álláshelyeket, és elindítanak egy "új, vonzó korai nyugdíjba vonulási programot".
A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap egy októberi összeállításában azt írta, hogy Ingolstadtban már törölték is az egyik éjszakai műszakot, Neckarsulmban pedig "végzetes" a helyzet, a 17 ezer embert foglalkoztató baden-württembergi gyár évi 300 ezer autó összeszerelésére alkalmas, de folyamatosan csökken a termelés. Tavaly már a 200 ezres határt sem érték el, csupán 186 ezer kocsi készült. Az alacsony kihasználtság oka, hogy főleg limuzinokat gyártanak, és a leginkább kelendő városi terepjáró modellek máshol készülnek.
Ezzel kapcsolatban az Audi mai közleményében ismertette, hogy a neckarsulmi üzem éves kapacitását 225 ezer darabra állítják be, az ingolstadi üzem pedig évi 450 ezer jármű gyártására lesz alkalmas. Kiemelték, hogy mindkét üzemben készülnek majd elektromos meghajtású kocsik, ami hosszú távon biztosítja a két németországi gyár megmaradását.
A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotor-gyárát működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró (9650 milliárd forint) volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.
Hozzászólások (0)