hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Jelentős bővülés várható a magyarországi reklámpiacon

  • adozona.hu

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. A magyarországi reklámpiac eközben 7 százalékos bővülésre számíthat.

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy a labdarúgó-Európa-bajnokság. Csak maga az elnökválasztás 10 milliárd dollárnyi plusz reklámkiadást eredményez majd.

Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Latin-Amerika és Európa keleti fele erőteljes, 9, illetve 5 százalék feletti növekedést vár, a nyugat-európai reklámköltések átlagos növekedése jóval 3 százalék alatt alakul majd, egyes országokban (Németország, Spanyolország, Olaszország) visszaesést is prognosztizálnak a szakemberek.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva a korábbi évek trendjét folytatva összességében tovább csökken a tradícionális médiumok szerepe, miközben a digitális reklámok aránya idén már eléri a 45,7 százalékot. Várhatóan 2020 lesz az első olyan év, amikor a mobilhirdetések összértéke világszerte meghaladja majd a televíziós hirdetésekét. Ez a terület valamennyi régióban kétszámjegyű növekedést remélhet, de egyes alacsonyabb bázisról induló országokban (Csehország, Észtország) előfordulhat 40–50 százalékot meghaladó növekedés is.

Szintén erősen, akár 20 százalékkal is bővülhet az online médiafelületek automatizált értékesítési piaca, ezen belül is elsősorban a programmatic vásárlás. Az automatizált értékesítési piac kategóriájába tartoznak például a Google-on és a Facebookon futó hirdetések is. Ezt a folyamatot alapvetően erősíti, hogy továbbra is jelentősen nő a közösségi média felhasználóinak száma, ami idén már csaknem eléri a 3 milliárd főt.

A napilapok és magazinok reklámpiaca újabb 6–7 százalékkal fog szűkülni. A tv és rádió esetében ugyanakkor – a bevezetett technológiai újítások (a rádiózásnak kedvező voice assistant, illetve a kisebb átkapcsolási aránnyal rendelkező célzott tévéhirdetések) hatására – újra 1-2 százalékos piacbővülésnek lehetünk majd tanúi.

A magyar reklámpiac is jó évre számít

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül 2020-ban. A növekedést főként a versenyszféra generálja majd, mivel 2020-ban a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél. A bővülés egy részét ugyanakkor az úgynevezett médiainfláció okozza: a televíziós reklámhelyeket értékesítő két nagy kereskedőház jelentősen emeli az árait, aminek közvetett hatása könnyen más médiatípusok árait is felfelé mozdíthatja.

A hazai reklámpiacon a digitális csatornák részaránya idén várhatóan 42 százalék fölé kerül. A televíziós hirdetések aránya 27 százalék körül alakul majd, a nyomtatott sajtóhoz az összes reklámköltés közel 16 százaléka jut majd el. A fennmaradó 15 százalékon osztozik az outdoor-, a rádió- és a mozireklámok piaca.

A Dentsu Aegis Network letölthető teljes médiapiaci előrejelzése az alábbi linken érhető el:
https://www.dentsuaegisnetwork.com/hu/hu/reports/global_ad_spend_forecasts_jan_20_pdf

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Unión belüli jövedelem adózása, árfolyama II.

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Revolut

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink