adozona.hu
Indulhat az M4-es autópálya építése Berettyóújfalu és Nagykereki között
//adozona.hu/altalanos/Indulhat_az_M4es_autopalya_epitese_Berettyo_4J1ZJH
Indulhat az M4-es autópálya építése Berettyóújfalu és Nagykereki között
Lerakták ma az M4-es autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki (román országhatár) közti szakaszának alapkövét.
Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a hajdú-bihari és a romániai bihari települések képviselői előtt bejelentette: 2020-ig 2500 milliárd forintból – melynek fele hazai forrás – mintegy ezer kilométeren épül gyorsforgalmi út. A kormány célja, hogy valamennyi megyeszékhelyet gyorsforgalmi út kössön össze, illetve az M35-ös és az M4-es autópálya megépítésével létrejöjjön a Felvidék és Észak-Erdély közötti gyorsforgalmi kapcsolat Kassa-Debrecen-Nagyvárad irányában. A mintegy 100 milliárd forintos beruházás elkészültével mérséklődnek a környezeti ártalmak, s részben tehermentesül Berettyóújfalu és Mezőpeterd.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. útfejlesztési igazgatója a beruházás paramétereit ismertette. Első szakaszban a 2,95 kilométeres kétszer kétsávos autópálya épül meg Nagykerekig, leálló sávval, középen elválasztó sávval. Három új híd is elkészül a Kék-Kálló főcsatorna felett, valamint egy mérnökségi telep és egy autópálya-rendőrség Berettyóújfalu mellett. A kivitelezés nettó költsége 15 milliárd forint, a tervek szerint 2019. I. negyedévében készül el a beruházás.
A második szakasz a 47-es főúttól az országhatárig terjed, 26,5 kilométernyi, kétszer kétsávos út, leálló sávval. Elkészül húsz híd is, melyek közül kiemelendőek a Berettyó folyó és a Dusnok patak fölötti pályahidak. Megépítenek egy komplex pihenővé alakítható határátkelőhelyet Nagykerekinél. A kivitelezés nettó költsége 83 milliárd forint, a várható átadás 2020. I. negyedéve – részletezte a terveket Pántya József.
Hozzászólások (0)