adozona.hu
Hekkerektől és a munkaerőhiánytól tartanak a bankok
//adozona.hu/altalanos/Hekkerektol_tartanak_a_bankok_52NY15
Hekkerektől és a munkaerőhiánytól tartanak a bankok
Az adatvédelem növelése a pénzintézetek legfontosabb feladata az idei évben – derül ki az EY felméréséből, amely során 221 vezetőt kérdeztek meg világszerte (Európa, Észak-Amerika, a fejlődő piacok és az ázsiai, valamint a csendes-óceáni térségben) a bankszektor kilátásairól. A válaszadók kétharmadának fontos, hogy intézménye 2020-ra élen járjon a digitális technológiák alkalmazásában.
A döntéshozók saját bankjuk pénzügyi teljesítményéről, stratégiai prioritásaikról és a technológiai adaptációval kapcsolatos terveikről nyilatkoztak a következő 12-36 hónap vonatkozásában.
A kiberbiztonsági kockázatok kezelése okozza a legnagyobb kihívást a bankok számára a pénzügyi vezetők 89 százaléka szerint – derül ki az EY nemzetközi kutatásából (Global Banking Outlook 2018). Ezt követi a munkaerő felvétele és megtartása, valamint a tehetségek fejlesztése (83 százalék).
A fenntartható üzleti siker legfontosabb kritériumának tartják a döntéshozók, hogy miként tudják megragadni a gazdasági fellendülésből adódó növekedési lehetőségeket, ezért elsősorban a technológiai fejlettség terén szeretnének előrelépni. A szektorra napjainkban inkább jellemző szabályozáskövető magatartás helyett így innovatív megoldások révén kezdeményeznék a fejlesztéseket – világít rá a kutatás. Szemléletváltásuk elsődleges célja, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat, mivel jelenleg a válaszadók mindössze ötöde véli úgy, hogy az általa irányított szervezet digitálisan érett, ugyanakkor több mint 60 százalékuk szeretne változást elérni ezen a területen a következő két éven belül.
Tíz évvel a gazdasági világválság kirobbanását követően már itthon is tapasztaljuk a fellendülést. Ebben a környezetben fontos, hogy a hazai pénzintézetek felismerjék, piaci pozíciójuk erősítéséhez vagy megtartásához elengedhetetlen, hogy merjenek befektetni az új technológiákba. A fejlesztéseket már sokan elkezdték, azok fő iránya az ügyfélélmény teljes újradefiniálása digitális termékek és szolgáltatások segítségével – ecseteli Demeter Ákos, az EY Üzleti Tanácsadással foglalkozó részlegének partnere.
Hozzászólások (0)