adozona.hu
Hackertámadás: a Facebook 29 millió felhasználójának adataihoz fértek hozzá
//adozona.hu/altalanos/Hackertamadas_a_Facebook_29_millio_felhaszn_4G2NZN
Hackertámadás: a Facebook 29 millió felhasználójának adataihoz fértek hozzá
Huszonkilenc millió felhasználó fiókjához fértek hozzá a Facebookot ért eddigi legsúlyosabb hackertámadásban – közölte a közösségi fórumot működtető kaliforniai vállalat pénteken.
A Facebook két hete jelentette be, hogy adathalász támadás érte felhasználóit. A vállalat eredetileg abból indult ki, hogy mintegy ötven millió felhasználóját érinthette a hackertámadás.
A Facebook pénteken arról tájékoztatott, hogy a hackerek 15 millió felhasználó nevéhez és elérhetőségéhez, így telefonszámához vagy e-mailjéhez fértek hozzá attól függően, hogy profiljukon milyen információkat tároltak.
További 14 millió felhasználónak az előbbi információkon felül a profiljukon tárolt más személyes adataihoz is hozzáférhettek. A bűnözők ennél a személyi körnél megszerezhették egyebek között a születési dátumokat, a munkahelyre és tanulmányokra, valamint vallásra vonatkozó adatokat, kideríthették, hogy a felhasználók milyen számítástechnikai eszközöket használnak, mely oldalakat követnek, legutóbb milyen kereséseket végeztek, illetve honnan jelentkeztek be a közösségi oldalra.
A hackerek ezen felül másik 400 ezer felhasználó bejegyzéseit, valamint ismerőseinek listáját is megtekinthették.
A közösségi oldal szerint a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) vizsgálatot indított, de arra kérte a vállalatot, ne hozza nyilvánosságra arra vonatkozó feltételezéseit, hogy ki állhat a hackertámadás mögött.
Biztonsági intézkedésként a Facebook újraindított 90 millió felhasználói fiókot, kiléptetve az érintett felhasználókat.
A kibertámadás roppant kényes időben érte a Facebookot, amely nemrég a Cambridge Analytica adatbotrány miatt került reflektorfénybe. A brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég közel 90 millió Facebook-felhasználó adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta meg befolyásolni őket tudtuk nélkül például a Brexit-kampány idején és az amerikai elnökválasztáskor.
Hozzászólások (0)