hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ha elégedetlen a külföldi cég termékével, szolgáltatásával, itt segíthetnek

  • MTI

A külföldi cégekkel, szolgáltatókkal szemben felmerült fogyasztói panaszok rendezése érdekében az Európai Fogyasztói Központhoz is fordulhatnak a magyar panaszosok – hívja fel a figyelmet a központ az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.

A turizmus körében egyebek mellett a légiközlekedéssel, a külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, az autóbérléssel, a vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, valamint a külföldön vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztóknak az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK), amely az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának hazai tagja. 

A közlemény szerint akkor érdemes az EFK ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni, amennyiben a helyszínen nem tudták rendezni panaszukat, vagy a hazaérkezés után elküldött panaszlevelükre a szolgáltató nem válaszolt, illetve elutasító választ adott.

A központ közreműködésével elkerülhető egy külföldi céggel szembeni esetleges hosszadalmas, határon átnyúló bírósági pereskedés, valamint megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között.

A közlemény szerint az EFK ismertsége a magyar fogyasztók körében folyamatosan nő.

Az általuk benyújtott, az Európai Unió más tagállamában, Izlandon, illetve Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozásokat érintő fogyasztói panaszok száma 10 százalékkal nőtt az idén január 1-je és szeptember vége között a tavalyi év azonos időszakához képest. Az idén 331, míg tavaly 304 panaszt adtak be ebben az időszakban.

Emellett az EFK-hoz 158 határon átnyúló panasz is érkezett, amelyeket más uniós tagállami, izlandi vagy norvég lakóhelyű fogyasztók nyújtottak be külföldi társközpontjaink útján magyar székhelyű vállalkozásokkal szemben, ez 20 százalékos növekedés 2014-hez képest - közölte az NFH.

A központ szeptember közepéig több mint 16 millió forint értékben érvényesítette sikeresen az uniós fogyasztók határon átnyúló ügyletekkel kapcsolatos vagyoni igényeit, ebből több mint 9 milliót a magyar fogyasztók kaptak meg.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink